Românii au acționat mai responsabil, într-o platformă care încurajează consumul local și implicarea în comunitate. Totodată, au realizat peste 170.000 de donații către 52 de cauze înregistrate, însemnând o medie de 465 de donații pe zi.

Utilizatorii activi ai aplicației Carrefour au făcut în decursul unui an peste 6 milioane de vizite lunare și 170.000 de donații prin programul Act for Good.

La doar un an de la lansarea programului unic pe piața de retail din România, ce conectează o zonă de program loyalty cu implicarea în comunitate și beneficii inteligente pentru clienți, Carrefour România face bilanțul și dezvăluie ce cumpără, către ce cauze donează și ce experiențe îi incită pe acești români.

Românii au fost atrași de sortimentația bio și au achiziționat aproape 300 de tone de fructe și legume bio - adică 15 kg de fructe și legume bio pe cap de locuitor - 145.000 cofraje cu ouă bio - cât pentru 20.000 de clătite - cât și 913.000 de iaurturi bio și 15 tone de carne bio, suficiente cât pentru nenumărate dimineți cu mic dejun sănătos.

Și marca proprie Carrefour, Drag de România, unde 100% dintre producători sunt ferme și business-uri românești, s-a bucurat de succes, utilizatorii cumpărând în total aproape 1,5 milioane de produse într-un an - de la produse lactate și mezeluri la ingrediente precum făina.

”Rezultatele ne arată că Act for Good s-a dovedit un concept câștigător - la intersecția dintre un program de fidelizare, o platformă de implicare în comunitate și un mod a-ți face cumpărăturile modern și extrem de fluid. Este un hub digital unic pe piața din România, o inovație care răspunde atât unor nevoi individuale din partea clienților, de a avea acces la beneficii extinse și de a-și optimiza bugetul, cât și unor nevoi la nivelul comunității - prin cauzele pe care clienții le pot susține direct din aplicație. Act for Good este un ecosistem complex, esențial pentru identitatea Carrefour, ce completează perfect universul nostru omnichannel”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer, Carrefour România.

52 de cauze și 18 ONG-uri ajutate de cumpărăturile din aplicație

Milioanele de vizite în Act for Good s-au tradus în oportunități de a face bine, în contextul în care programul transformă cumpărăturile la Carrefour într-o experienţă cu impact social. Astfel, utilizatorii au realizat peste 170.000 de donații către 52 de cauze și 18 ONG-uri partenere, direct din aplicație.

Acțiunile de CSR din programul Act for Good s-au desfășurat sub umbrela campaniei „Fapte Bune”, care are propria secțiune în cont. Topul cauzelor susținute de utilizatorii Act for Good este condus de agricultură, Carrefour România implementând campanii succesive pe parcursul anului trecut, prin care s-au colectat puncte, traduse ulterior în donații realizate de Carrefour, pentru a susține fermieri individuali cu utilaje și echipamente de care au avut nevoie. Topul este completat de educație și susținerea comunităților vulnerabile.

Câteva cauze au fost închise în timp record în program, demonstrând mobilizarea rapidă a utilizatorilor pentru cauzele sociale cu care au rezonat. Astfel, cu ocazia deschiderii hipermarketurilor Carrefour din Bârlad (30 noiembrie) și Ploiești Democrației (1 decembrie), utilizatorii au donat câte 60.000 de puncte în trei zile, respectiv două, care s-au tradus în donații de produse alimentare pentru comunitățile vulnerabile din cele două orașe, realizate de Carrefour România și coordonate de partenerul său de tradiție, Crucea Roșie Română, prin programul dezvoltat de peste 11 ani în toate magazinele Carrefour - Banca de Alimente.

Și campaniile de Crăciun prin HOSPICE Casa Speranței Brașov, MagicHome Iași, MagicHome Cluj și Asociația Ana și copiii au avut succes: toate s-au închis în 2-3 zile, după ce s-a colectat numărul necesar de puncte, 50.000, care au fost transformate în brazi de Crăciun pentru persoane vulnerabile și copii. Nu în ultimul rând, Carrefour România a donat „Cutii cu bucurii” - pachete ce conțin alimente - către Salvați Copiii România, care la rândul său, le-a distribuit copiilor din medii defavorizate. Perioada de vârf a donațiilor a fost octombrie - decembrie 2021, iar unii useri au donat către toate cele 52 de cauze incluse în program de-a lungul anului.

”Ne bucurăm că, împreună cu românii utilizatori ai aplicației noastre, am reușit să facem bine cu fiecare cumpărătură. Am lansat Act for Good în urmă cu un an dorindu-ne să creăm o experiență rotundă de cumpărături, care deschide cu primul scan de produs și cod AFG o reducere utilă, continuă cu o faptă bună și se poate închide cu o experiență inedită. Așa cum a spus și Narcis, programul este cât se poate de digital, dezvoltat pentru clientul din prezent și din viitor, dar mai ales este gândit ca element care potențează modelul nostru omnichannel, prin facilitățile sale extinse - clienții putând folosi aplicația atât la cumpărăturile online, prin Carrefour.ro și Bringo, cât și la cumpărăturile din magazinele fizice. Pentru anul acesta gândim noi și noi funcții”, a adăugat Bogdan Lupu, Head of Loyalty & Mobile, Carrefour România.

În Act for Good, utilizatorii sunt răsplătiți la toate cumpărăturile, atât în magazinele fizice Carrefour în cele trei formate (hipermarket, supermarket și magazin express), cât și online, prin Carrefour.ro și Bringo, colectând în contul lor câte un punct la fiecare 20 de lei cheltuiți.

Punctele pot fi folosite ulterior pentru a accesa oferte speciale, dar și experiențe unice sau provocări, cât și pentru a face donații. Programul este integrat în aplicaţia Carrefour, disponibilă gratuit atât în App Store, Google Play, cât și Huawei AppGallery și este valabil şi în platforma Bringo, cele două aplicaţii comunicând direct.