Electrive scrie că noul proiect al Uniunii Europene vrea să ajute companiile din industria auto să fabrice și să recicleze bateriile într-un mod mai eficient, iar acesta va funcționa până în 2025 pentru a ajuta lanțul valoric al bateriilor să devină mai sustenabil în general.

HiQ-LCA este un proiect finanțat de EIT RawMaterials și UE cu un buget de 3.5 milioane de euro, iar scopul său este reducerea emisiilor provenite din producția de baterii. Această reglementare va implica necesitatea colectării de date pentru amprenta de carbon asociată cu fiecare baterie produsă.

Baza de date va fi făcută publică cu ajutorul ecoinvent, partenerul acestui proiect. Echipa responsabilă pentru acest proiect va ajuta reprezentanții industriei producătoare de celule cu baterii să devină mai sustenabili prin sesiuni speciale de training. Astfel, aceștia ar trebui să poată utiliza resursele pe care le au la dispoziție într-un mod mai eficient.

În ce privește viitorul industriei auto, pentru care bateriile sunt critice, alternativa cea mai curată de până acum este cea electrică. Însă există o problemă legată de alimentarea mașinilor electrice, anume dacă vom avea suficiente baterii pentru toate modelele. Mai mulți experți sunt de părere că reciclarea este soluția pe care o căutăm pentru a ne asigura că avem destule pachete cu baterii.

Cu ajutorul acestui proiect, stakeholderii ar trebui să poată diferenția mai bine bateriile „verzi” de cele „gri” atunci când sunt în căutarea opțiunii mai prietenoase cu mediul.

Andreas Bittner, CEO-ul European Lithium Institute eLi, care este și coordonatorul proiectului HiQ-LCA, a declarat că „bateriile sunt cheia pentru decarbonizarea sectoarelor de mobilitate și energie, însă cererea de resurse critice și amprenta asupra mediului asociată cu producția arată că este nevoie de îmbunătățiri.”