Conform vicepreședintelui principal pentru economie circulară de la Stellantis, Alison Jones, „Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite au confirmat nevoia de a găsi soluții precum această colaborare cu Orano pentru a depăși dificultățile legate de sustenabilitate și utilizarea resurselor naturale. Sub umbrela planului nostru strategic Dare Forward 2030, echipa Stellantis este determinată să treacă la un model de producție și consum ghidat de economia circulară.”
Efortul comun al celor două companii va folosi tehnologia cu emisii reduse a celor de la Orano, care permite recuperarea integrală a materialelor din bateriile cu litiu, pentru fabricarea ulterioară a noilor celule. Materialele recuperate vor fi procesate și purificate în viitoarea fabrică Orano din Franța, astfel încât noi celule să poată fi produse, iar economia circulară să fie implementată cu succes.
Folosind o tehnologie cu pre-tratarea celulelor și procese hidrometalurgice de ultimă generație, rata de recuperare a materialelor poate atinge niveluri foarte mari, de peste 90%.
Parte a planului strategic Dare Forward 2030, specialiștii în economie circulară de la Stellantis vor să crească veniturile din reciclare de zece ori și să atragă venituri de 2 miliarde de euro până în 2030 doar din economia circulară. Până în 2038, producătorul de autovehicule vrea să devină o companie complet net-zero, iar compensarea emisiilor rămase nu ar trebui să depășească 9% din total.
Comentezi?