Potrivit Electrive, anul trecut în aceeași perioadă, cota de piață pentru vehiculele complet electrice era de 11,5%. Germania, Belgia și Olanda, trei dintre cele mai mari patru piețe din Uniunea Europeană, au înregistrat creșteri impresionante. Astfel, în Germania au fost înmatriculate cu 41% mai multe mașini electrice decât în lunile ianuarie-februarie 2024, în Belgia cu 38%, iar în Olanda cu 25% mai multe. De cealaltă parte, doar în Franța a fost sesizată o scădere de 1,3% în ce privește interesul pentru mașini electrice noi.

Creștere a vânzărilor de mașini electrice, dar scădere a pieței auto în general

Deși piața mașinilor electrice a crescut simțitor în spațiul european, cea auto în general a înregistrat cifre mai slabe decât anul trecut. În primele două luni ale acestui an, piața auto a scăzut la nivel european cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut.

În ce privește înmatriculările de noi modele plug-in hibrid și vehicule complet hibrid în UE, potrivit ACEA, cifrele au rămas aproape identice cu cele de anul trecut pentru modele care se încarcă la stație, iar cele complet hibrid au înregistrat anul acesta o scădere de 1,4% față de 2024.

Dacă ne raportăm la producătorii care au avut succes (sau nu) la vânzări de mașini, Tesla a înregistrat o scădere semnificativă în primele două luni din acest an, de 49%, în vreme ce Renault a avut o creștere la nivel de grup de 8,3%, iar Toyota a scăzut cu 5% față de 2024. Volkswagen a înregistrat o creștere a vânzărilor în primele două luni ale acestui an, de 4,8%, în vreme ce Stellantis a scăzut cu 17,1%.