Potrivit Charged EVs, asta ar trebui să însumeze un total de 6.388 GWh de capacitate de baterii, adică cu 68% mai mult decât anul trecut.

În același timp, Benchmark Mineral Intelligence susține că, anul acesta, America de Nord și Europa au planificat 11, respectiv 8 fabrici de baterii pentru a prinde din urmă China în ce privește producția acestei resurse cheie pentru mașinile electrice.

Producătorii de mașini dețin o bună parte din aceste fabrici, iar General Motors investește 7 miliarde de dolari în patru fabrici de baterii din Michigan, în vreme ce Ford investește 11.4 miliarde în trei fabrici de baterii din Tennessee și Kentucky. În plus, producătorul american lucrează în prezent cu mai mulți parteneri la construirea unei fabrici producătoare de baterii în Turcia.

În ciuda acestor eforturi, China rămâne piața dominantă când vine vorba despre producția bateriilor, întrucât aproximativ 75% din fabricile documentate de Benchmark sunt în China.

În 2030, țara ar putea avea 226 de fabrici de baterii operaționale, reprezentând o producție anuală de 4.500 GWh, anume 70% din totalul produs la nivel mondial.

Hanisha Tirumalasetty, analist la Benchmark, a declarat că „în ultimul an, concentrarea a fost asupra atingerii obiectivelor de neutralitate climatică, iar principalii furnizori și producători auto au căutat să-și electrifice afacerile, motiv pentru care cererea de fabrici de baterii a crescut, iar Benchmark a adăugat mai mult de 100 de astfel de fabrici pentru evaluare din aprilie 2021.”