Acțiunile de plantare pentru Pădurea Kaufland au început în anul 2021, iar promisiunea a fost ca pentru cei 16.000 de angajați ai retailerului german să fie plantat un copac în cadrul pădurii de la Scorțeni. La ultima și cea de-a noua etapă de plantare desfășurată recent au participat angajați de la toate magazinele Kaufland din România, copiii acestora, reprezentanți ai Asociației Act for Tomorrow, dar și câțiva jurnaliști.

Ne-am alăturat și noi demersului celor două organizații și am petrecut sâmbăta trecută câteva ore în mijlocul naturii ajutând la crearea viitoarelor păduri care ne vor ajuta să respirăm un aer mai curat.

Andrei Coșuleanu, Președintele Asociației Act for Tomorrow, a explicat că pentru protejarea pădurii împotriva animalelor care pot distruge puieții, anul trecut s-a decis instalarea unui gard pe întreaga suprafață a Pădurii Kaufland. Tot pentru protecție au fost instalate camere video, care permit monitorizarea perimetrului.

Vremea a fost destul de bună pentru plantare și nu a plouat cât timp s-a desfășurat evenimentul, astfel că participanții s-au putut bucura de toate activitățile planificate de către organizatori.

Pădurile, componenta esențială a ecosistemelor

Pe lângă plantarea propriu-zisă a pomilor și completarea rândurilor din etapele precedente, copiii s-au distrat cu jocuri interactive despre fauna pădurilor și au descoperit cum se construiesc așa-numitele hoteluri pentru insecte, esențiale pentru dezvoltarea copacilor plantați. Totodată, a fost organizat și un atelier de pictură pe pânză, tot pentru cei mici.

„Ne-am propus să facem două hoteluri de insecte. De ce? Pentru că este foarte important să putem să creăm biodiversitate mai mare în zonă, existând și astăzi o mare biodiversitate datorită pădurii din spate”, a explicat Andrei Coșuleanu.

Pentru ca hotelurile de insecte să fie eficiente, s-au folosit lemne, crengi și pietre, printre altele.

Din păcate, ca în destul de multe păduri din România, deșeurile și-au făcut simțită prezența, astfel că la fața locului s-a desfășurat și o activitate de strâns gunoaie la marginea pădurii alăturate.

Deoarece viitoarea Pădure Kaufland, ce se întinde pe o suprafață de patru hectare, va lua forma siglei companiei, plantarea s-a făcut etapizat în patru zone.

Pentru a ști exact unde trebuie plantați puieții, organizatorii au marcat toate zonele care necesită plantare sau completare. Acțiunea de plantare nu a reprezentat o competiție în cadrul evenimentului Family & Friends Day, astfel că s-a pus accent pe plantarea corectă a pomilor și nu pe rapiditate.

La etapele precedente de plantare a participat și Marco Hößl, CEO Kaufland România și Moldova, care a plantat alături de echipa Kaufland, venită din toată colțurile țării.

„Pădurea Kaufland este continuarea angajamentului nostru față de mediu și comunitatea locală. Este darul nostru pentru generațiile viitoare, care merită să moștenească o lume mai verde și mai curată. Le mulțumesc colegilor care au participat activ la activitățile de plantare și care au demonstrat, încă o dată, că implicarea face diferența”, a declarat Marco Hößl.

Cele patru specii de copaci alese pentru ultima etapă de plantare pentru Pădurea Kaufland sunt stejarul roșu, frasinul și ulmul, alături de sălcioară, care a fost pusă în apropiere de gard. Am aflat de la un reprezentant Act for Tomorrow că în ultima acțiune de plantare au fost puși circa 1.000 de puieți din cele patru specii.

Totodată, pentru îngrijirea periodică a pădurii, care va avea loc de aproximativ două ori pe an, se vor ocupa reprezentanții Kaufland și Act for Tomorrow. Astfel, când va fi necesar, se va curăța suprafața pădurii, iar în viitor, pomii vor fi toaletați pentru a crește corespunzător. Acțiunile de plantare, construire a hotelurilor pentru insecte și de colectare a deșeurilor au durat aproximativ două ore și jumătate.

Katharina Scheidereiter, CSR Manager la Kaufland România, a declarat că „Echipa Kaufland face diferența, pentru că în asta credem și asta vrem să promovăm din ce în ce mai mult și pe voi, colegii noștri de la Kaufland, o să vă facem ambasadori pentru sustenabilitate pentru cauzele noastre.”

Păduri urbane pentru orașele din România

Kaufland România și Act for Tomorrow își doresc ca, începând cu anul acesta, să înceapă dezvoltarea de păduri urbane, acolo unde este posibil, astfel încât aglomerările urbane să se bucure de un aer mai curat, de răcoare și de celelalte beneficii pe care le aduce o pădure.

„Perspectiva noastră este ca din toamnă să ajungem în orașe și să creștem păduri urbane în orașele din România și păduri pe care ne-am dori să le facem, la fel, cu angajați din orașele în care există magazine Kaufland”, a adăugat Președintele Act for Tomorrow.

Odată ajunsă la maturitate, Pădurea Kaufland de la Scorțeni va fi și o pădure de agrement, unde compania și partenerii săi vor derula activități culturale, sociale și de mediu, devenind astfel un spațiu deschis comunității.