Conform Euronews.green, Clean Cities Campaign, un grup de peste 80 de organizații care militează pentru mobilitate fără emisii a realizat un clasament cu mai bine de 42 de orașe europene, iar raportul își dorește să afle care așezări urbane sunt cele mai aproape de decarbonizare. Focusul studiului a fost pe serviciile de share transport și alternativele fără emisii de deplasare prin oraș.

Toate orașele incluse au fost alese pentru că există dezbateri în administrațiile locale cu privire la care este cea mai bună alternativă pentru zonele respective, dar și pentru că există suficiente date disponibile.

Lille a fost cel mai mic oraș inclus pe listă cu o populație de puțin peste 195.000 de locuitori, în vreme ce Londra a fost cel mai mare, cu aproximativ 8.8 milioane de locuitori.

Multe dintre orașele din Danemarca, Suedia și Norvegia s-au numărat printre cele mai bune în ce privește alternativele de transport. De fapt, Copenhaga a fost cel mai bun oraș când vine vorba de alternativele de transport care au detronat mașina personală, urmat de Oslo, Paris și Amsterdam.

Edinburgh, Birmingham și Dublin s-au numărat printre cele mai slabe așezări urbane în ce privește deplasarea cu soluții alternative de transport.

Potrivit experților care au efectuat studiul, leadership-ul local este unul dintre cele mai importante lucruri când vine vorba de adoptarea de soluții de transport eco-friendly.

Barbara Stoll, director al Clean Cities Campaign, a adăugat că „liderii orașelor care au ambiție sunt cei care investesc cel mai eficient în eforturile lor de a asigura un viitor fără emisii din deplasările urbane.”

„Nu este în principal vorba de cine are mai mulți bani - orașele care nu se numără printre cele mai bogate au înregistrat performanțe mult mai bune decât cele care au fonduri mai mari prin planificare mai eficientă și legi potrivite”, a adăugat ea.

Oslo, Copenhaga și Amsterdam sunt trei dintre orașele europene care sunt pe drumul cel bun pentru a ajunge la un sistem de transport urban fără emisii până în 2030.