Conform Reuters, procesarea bateriilor uzate va avea loc la o fabrică a companiei din Finlanda, iar litiul, cobaltul și nichelul se vor număra printre elementele ce vor putea fi recuperate din celulele exploatate.

Eforturile echipei Fortum vin în ajutorul producătorilor de mașini electrice, printre care Volkswagen și Tesla, care încearcă să își asigure o rezervă suficientă de materie primă pentru viitoarele modele pe baterii.

Fabrica de reciclare a bateriilor din Finlanda, despre care oficialii susțin că este prima de acest fel din Europa, a necesitat o investiție de 27 de milioane de euro. Până la 95% din compoziția chimică a bateriilor cu litiu va putea fi recuperată în urma procesului, care poate fi utilizată integral pentru producția de noi celule.

Cercetătorii de la MarketsandMarkets se așteaptă ca industria specializată în reciclarea bateriilor să crească de la valoarea de 6.5 miliarde de euro din 2022 la peste 35 de miliarde până în 2031.

Șeful departamentului pentru baterii de la Fortum, Tero Hollander, a declarat că „nevoia pentru materie primă pentru baterii este foarte mare, iar Europa are o producție limitată de astfel de elemente.”

Pentru a facilita reciclarea a și mai multor materiale din baterii uzate, oficialii Fortum vor să extindă fabrica începând cu 2025.