FieldSense este un startup fondat în anul 2015 în Danemarca, iar principalul său scop a fost de la început îmbunătățirea serviciilor de meteorologie pentru producătorii agricoli.
Încă din 2018 startup-ul oferă servicii la nivel local pentru ca fermierii să poată răspundă problemelor ce pot apărea la nivel microclimatic.
Pentru a putea realiza acest obiectiv, compania a amplasat stații meteo pe bază de panouri solare în zonele de activitate ale fermierilor de unde aceștia să poată urmări schimbările climatice din zona respectivă și să-și planifice mai eficient producția.
Potrivit tech.eu, John Smedegaard, CEO-ul FieldSense a declarat că „investiția ne va ajuta să aducem informații mai precise fermierilor. Cu ajutorul investitorilor noștri, vom putea intensifica eforturile pentru a ne întări poziția în piețele unde activăm deja și pentru a pătrunde și pe alte piețe.”
Mark Durno, partener de conducere în AgriFood la Rockstart a comentat „cu cele câteva mii de stații meteo operaționale, FieldSense dispune de mai mulți senzori meteo decât multe guverne. Abilitatea lor de a poziționa în mod eficient și accesibil microclimatele le oferă o șansă mult mai bună fermierilor de a-și planifica producția și a atenua riscurile climatice.”
Henning Haar, Group CEO la Danish Agro a adăugat faptul că „viitorul este digital, iar FieldSense a dezvoltat niște soluții grozave pentru agricultura modernă.”
De la punerea în funcțiune a proiectului în 2018, FieldSense s-a stabilit deja pe piețe din Peninsula Scandinaviei, regiunea Baltică și nordul Germaniei și oferă celor 1400 de clienți pe care îi are în prezent servicii meteorologice de înaltă calitate prin cele 2000 de stații meteo.
Comentezi?