Potrivit Clean Tehnica, vestea rea este că Mercedes a vândut 490.000 de vehicule în al doilea trimestru al acestui an, iar acest lucru nu pare o veste proastă, însă cifrele sunt cu 16% mai mici decât cele din aceeași perioadă a anului trecut.

Oficialii companiei au declarat că această problemă nu este legată de cerere, ci mai degrabă de lanțul de aprovizionare, care reprezintă un impediment pentru întreaga industrie.

Britta Seeger, membru al Consiliului de Conducere al Mercedes-Benz AG și responsabilă pentru marketing și vânzări, a declarat că „cererea clienților rămâne în continuare mare. Pentru noi, aceasta reprezintă o onoare și o obligație. Facem eforturi mari pentru a atinge așteptările clienților, în ciuda restricțiilor legate de aprovizionare.”

Oficialii au menționat, totuși, creșterea importantă în ce privește vânzarea de mașini electrice față de T2 de anul trecut.

„Vânzările mașinilor electrice au crescut cu mai bine de 90% în T2 și chiar 134% în prima jumătate a lui 2022. Acest lucru arată faptul că oferim mașini electrice pe care clienții noștri și le doresc”, a adăugat Seeger.

Acest lucru se datorează în mare parte datorită faptului că producătorul a crescut numărul fabricilor care fabrică modele electrice și a extins oferta de vehicule pe baterii, astfel încât clienții au o varietate mai mare din care să aleagă când vine vorba de următoarea mașină electrică.

Acest lucru se aliniază cu strategia producătorului german de a se concentra mai mult pe mașini hibride și electrice în viitor pentru a completa tranziția energetică.

Parte din strategia Mercedes este faptul că liniile de producție ale companiei nu trebuie modificate pentru fabricarea noilor modele electrice, întrucât mașinile electrice sunt construite pe platforme similare celor obișnuite în funcție de interesele clienților, ceea ce face producția mai rapidă și mai eficientă.