UPDATE: Oficialii Mercedes-Benz au anunțat recent că doresc utilizarea a 200.000 de tone de oțel sustenabil pe an până în 2030, iar materialele vor proveni de la furnizori europeni.

Salzgitter, thyssenkrupp Steel și H2 Green Steel se numără printre companiile care vor furniza materialele necesare producătorului german de vehicule. Folosind furnale electrice și oțel de la dezmembrări, companiile susțin că vor putea reduce amprenta de carbon a metalului cu 60%.

ESG Today scrie că H2 Green Steel ridică în prezent prima fabrică de oțel cu emisii reduse din lume chiar în Suedia, care va include și un centru de producție al hidrogenului verde cu o capacitate de un gigawatt. Producția la noua fabrică ar putea începe în 2025, iar până în 2030, oficialii își doresc ca unitatea de producție să furnizeze 5 milioane de tone de oțel fără emisii pe an.

Legat de acordul cu producătorul german, H2 Green Steel va furniza către Mercedes-Benz circa 50.000 de tone de oțel verde pe an, iar Volvo și Ford sunt alte două companii auto care au anunțat planuri de a trece la oțel fabricat cu energie regenerabilă pentru producția de mașini și camioane.

Dr. Gunnar Güthenke, șef de achiziții și calitatea aprovizionării la Mercedes-Benz, a declarat că „în baza investiției noastre inițiale în H2 Green Steel, avem acum un acord privind furnizarea de materiale pentru producția din Europa și ne dorim să stabilim și un lanț de aprovizionare cu oțel sustenabil și pentru America de Nord, tot cu H2 Green Steel.”

La începutul acestui an, oficialii Mercedes-Benz au anunțat faptul că și-ar dori ca producătorul german de vehicule să aibă un lanț de aprovizionare exclusiv cu oțel neutru din punct de vedere al emisiilor până în 2039.