Potrivit ESG Today, contractul reprezintă cel mai mare acord de preluare pentru combustibili sustenabili din industria transportului maritim, iar metanolul verde va permite Maersk să inițieze operațiunile cu emisii reduse pentru primele 12 nave cu metanol ale companiei.

Metanolul verde va permite Maersk să își opereze flota de 25 de nave cu emisii reduse pe metanol, pentru care compania a plasat comanda inițială în 2021. La începutul acestui an, oficialii Maersk au anunțat planurile de a moderniza prima navă container din lume care să funcționeze pe metanol, iar dacă acest proces va fi un succes, și alte nave ar urma să primească același tratament.

Totodată, compania are un obiectiv pentru neutralitatea emisiilor în anul 2040 la nivelul tuturor domeniilor și sectoarelor. În același timp, se urmărește reducerea emisiilor cu 50% per container transportat și o reducere cu 70% a emisiilor la nivelul tuturor terminalelor controlate de companie până în 2030.

Rabab Raafat Boulos, Chief Infrastructure Officer la Maersk, a declarat că „acordul ne ajută să trecem cu bine peste stadiile inițiale ale procesului de reducere a emisiilor și deschide calea către o piață competitivă pentru metanol verde până în anul 2030.”

Goldwind va furniza bio-metanol și e-metanol fabricat cu energie eoliană pentru Maersk, iar producția combustibilului va începe în anul 2026.