Proiectul umanitar La Primul Bebe căruia Lidl România a ales să se alăture dublând ceea ce comunitatea a reuşit să strângă în cele 6 zile de campanie online #TeRogRespiră, înseamnă dotarea Secţiei de Neonatologie și a Maternității „Dominic Stanca” din Cluj – Napoca.

Suma stransă în urma campaniei a fost de 489.044 euro, cu ajutorul a peste 15.500 participanți unici, membrii ai comunităţii La Primul Bebe, și un procent aproximativ de 6% direcționat de alți donatori privați. Suma totală a campaniei #TeRogRespira este de aproape 1 milion de euro, din care jumătate, 489.044 euro (peste 2.4 milioane lei), au fost donați de Lidl România.

În România există doar 23 de unități de nivel 3, pentru toate cele 41 de județe. Unităţile de nivel 3 sunt acelea care se ocupă de îngrijirea nou-născuţilor din maternitatea proprie, dar şi de nou-născuţii cu risc major transferaţi de la alte maternități de nivel 2 şi 1. În Cluj – Napoca există o singură maternitate de grad 3 unde ajung nu doar cazurile cu risc major din județ, ci și din toate județele adiacente, Maramureș, Sălaj, Bistrița.

În cadrul Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj – Napoca sunt îngrijiți anual 2000-2300 nou-născuți, cu greutatea la naștere de la 1000g în sus, inclusiv prematurii, copiii născuți cu diverse probleme medicale, dar și cei sănătoși.

Dintre toți aceștia, 400-500 de nou-născuți ajung în secţia de Terapie Intensivă. În acest spital vin mame atât cu sarcini clinic normale, cât și cu sarcini cu risc. De aceea, este necesară dotarea Secției de Neonatologie și a Maternității „Dominic Stanca” din Cluj-Napoca cu aparatura vitală pentru tratarea nou născuților, inclusiv a prematurilor extremi, născuți înainte de 28 de săptămâni.

”Lipsa resurselor, mai ales a celor materiale, nu ar trebui să facă diferența între viață și moarte. Nicio mamă nu ar trebui să treacă prin încercarea de a-și vedea copilul în lupta pentru supraviețuire sau pentru o viață normală. Dar, din păcate, asta se întămplă și nu este ceva ce putem controla. Însă faptul că uneori bătălia e pierdută doar pentru că lipsește un aparat sau un medicament este și din vina noastră, chiar și atunci când nu este responsabilitatea noastră directă. Le mulțumim tuturor donatorilor din campania #TeRogRespiră, printre care se regăsesc și mulți părinți din echipa Lidl, și ne bucurăm că avem posibilitatea de a dubla suma impresionantă pe care părinții comunităților La Primul Bebe au strâns-o. Pe lângă donația financiară, este un demers care ne-a arătat încă o dată cum puterea lui <<împreună>> poate construi un viitor mai bun, de data aceasta pentru copiii din România”, a spus Maria Mihai, Director de Comunicare și CSR, Lidl România.

“Împreună, oamenii au cel mai mare impact. Căutăm în zadar acel lider care să ne salveze. O să ajungem la sfârșitul vieții și o să înțelegem că, de fapt, liderul eram noi toți." a spus Atena Boca, fondator La Primul Bebe.