Totodată, potrivit raportului financiar publicat de companie Bursa de Valori București, Agroserv Măriuța va instala în marile orașe din țară aparate care vor colecta ambalajele folosite și vor returna bani sau bonuri valorice.

”În 2022, ne vom ocupa de proiectul stației de spălare a ambalajelor. Obiectivul nostru este să facem o stație care să spele aproximativ 10.000 de sticle și borcane pe oră, iar apoi să începem să instalăm în marile orașe din România aparate de tip RVM (Reverse Vending Machine) în care consumatorii vor putea să introducă ambalajele folosite și să fie recompensați cu bonuri valorice și bani”, se transmite în raportul publicat pe bursă.

”Această investiție va contribui atât la reducerea costului cu ambalajele și a dependenței de furnizori de ambalaje, reducerea taxelor către OIREP cât și la o creștere a venitului deoarece se intenționează prestarea serviciilor de spălare ambalaje din sticlă către alți agenți economici. Mai mult, recuperarea și spălarea ambalajelor va aduce economii la taxele fondului de mediu și va aduce compania într-o nouă etapă în ceea ce privește impactul asupra mediului”, se mai precizează în raportul Agroserv Măriuța.

Totodată, producătorul român de lactate vizează Investiții noi într-o stație de biogaz. ”Această investiție va închide ciclul economic și va avea un impact major în diminuarea amprentei de carbon. Societatea intenționează să folosească deșeurile fermei de vaci pentru a produce energie și astfel să acopere necesarul fermei și al fabricii fără a mai fi nevoie să apeleze la energie din surse poluante. Proiectul se aliniază cu directivele UE, în mod particular Pactului Verde European și va duce compania mai aproape de dezideratul de a deveni neutră din punct de vedere al impactului asupra climei până în anul 2030. Acest proiect este plănuit să fie implementat începând cu anul 2023”.

Având în vedere planurile de dezvoltare ale companiei pentru anul în curs, bugetul de venituri și cheltuieli propus pentru 2022, prevede o cifră de afaceri totală de 94,4 milioane de lei, o creștere cu 38% față de 2021 și un profit net de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 56% comparativ cu anul 2021.

”Preconizăm că activitatea din fabrică va contribui cu 41 milioane de lei la cifra de afaceri totală, în timp ce activitatea de zootehnie cu 29 milioane de lei, iar cea vegetală cu 24,4 milioane de lei”, mai spun fondatorii brandului Lăptăria cu Caimac.