Valer Hancaș, Director Comunicare & Afaceri Corporative, Kaufland România, a prezentat realizările și planurile retailerului în ce privește bunele-practici din industrie.

„Mai mult decât oricând, cred că responsabilitatea reprezintă o șansă de viitor pentru noi, tot ceea ce ține de jucătorii din piață”, a declarat Valer Hancaș.

În prezent, Kaufland România are implementate două sisteme de colectare selectivă la nivel național.

Primul dintre acestea a început în 2018 la o inițiativă voluntară, atunci când, potrivit reprezentantului companiei, legea nu prevedea implementarea conceptului de garanție returnare.

Astfel, în fiecare punct de lucru din cele aproape 160 pe care Kaufland le are la noi în țară, clienții au posibilitatea de a returna ambalaje din plastic, dar și ambalaje din aluminiu și sticlă.

Clienții care își doresc să ajute mediul înconjurător prin utilizarea acestui sistem vor primi și o recompensă, sub forma unui voucher care se schimbă în fiecare săptămână „în funcție de principiile elaborate cu industria.”

Potrivit lui Valer Hancaș, în primele șapte luni ale anului 2022, peste un milion de clienți au reciclat diverse produse și ambalaje cu ajutorul sistemelor puse la dispoziție de Kaufland și au beneficiat, totodată, de oferte menite să încurajeze acest comportament.

Prin eforturile pe care le-au depus, aceștia au permis colectarea a peste 9 milioane de ambalaje, iar astfel s-a evitat acumularea lor în gropile de gunoi.

Cel de-al doilea sistem gândit de Kaufland face referire la posibilitatea de a colecta alte tipuri de ambalaje, care până la momentul respectiv erau considerate deșeuri și ajungeau la gunoi fără a fi selectate.

„Atunci, am dezvoltat acest sistem de colectare, precar aș putea să spun, dar care are un impact emoțional pozitiv și vorbim de deșeurile foarte greu reciclabile, anume ambalajele de la detergenți, tuburile de pastă de dinți și alte astfel de ambalaje”, a adăugat Valer Hancaș.

Pentru început, acest proiect a fost implementat în doar cinci magazine, însă datorită interesului crescut al clienților față de sistem, el a fost extins în toată țara.

Kaufland România a implicat și angajații în proiectele de reciclare demarate de companie, astfel a apărut Recisacul, iar în primele două luni au fost adunați peste 5.000-6.000 de saci de la angajații companiei, care au adus materiale pretabile spre reciclare.

Pentru a duce mai departe misiunea reciclării și a sustenabilității, Kaufland va implementa, în curând, în toate magazinele din România tomberoane inteligente, care vor putea face o selecție automată a deșeurilor, în funcție de categoria din care acestea fac parte.

Retailerul a anunțat la finalul lunii noiembrie că a introdus în trei magazine din București coșuri de gunoi inteligente pentru colectarea selectivă a bateriilor, ambalajelor TetraPak, deșeurilor din plastic și metal, întrucât acest proiect presupune un efort financiar mai mare din partea companiei, însă în funcție de interesul publicului, acestea vor putea fi implementate și în alte magazine din țară.

Recent, Kaufland România a lansat și o inițiativă prin care își propune să popularizeze reciclarea și în rândul celor mici, despre care poți afla mai multe aici.