Investiția a venit din partea Agronomics Ltd și Maki VC. Onego Bio dezvoltă în laborator bioalbumină, adică o proteină non-animală, care este produsă printr-un proces de fermentare ce poate să creeze un albuș identic cu cel dintr-un ou atunci când vine vorba de cantitatea de proteină. Astfel, startup-ul vrea să răspundă la întrebarea „ce a fost prima oară, oul sau găina?” și să reducă dependența de ouă.

„Avem o misiune uriașă. Vrem să regândim ouăle și să oferim oamenilor alternative delicioase la produsele de origine animală. Albușul e un punct de plecare interesant pentru proteinele viitorului. Are proprietăți unice, cum ar fi consistența, spuma, modul în care se integrează în preparate și proprietățile de emulsificare, albușul e foarte greu de înlocuit. În multe privințe, oul este ultima frontieră pentru crearea de alimente care nu sunt de origine animală”, spune Maija Itkonen, CEO al Onego Bio.

Practic, Onego Bio a dezvoltat în laborator o modalitate sustenabilă de a crea bioalbumină, cea mai prezentă proteină din albușul de ou. Procesul de creare în laborator se aseamănă cu fermentarea berii, pentru că se folosește de o proteină de origine numită Trichoderma reesei, se adaugă apă, zahăr și anumite minerale, iar apoi se creează albușuri artificiale.

Următorul pas pentru Onego Bio este să înceapă producția pilot în Finlanda în următorii ani și să primească aprobare comercială, conform EU Startups.

Onego Bio vede produsul creat în laborator ca un ingredient pentru industria de panificație, dar și ca un supliment alimentar de proteină pentru produse de fitness. Pe termen lung vor să intre pe piață cu produse pentru panificație și gătit, sub forma unei pudre de albuș.

Nevoia de a crea produse care nu sunt de origine animală e enormă la nivel global, atât datorită preferințelor alimentare ale oamenilor sau a intoleranțelor, cât și pentru că fermele emit foarte multe gaze de seră. Producția de ouă s-a dublat în ultimii 20 de ani și se estimează că va ajunge la 138 de milioane de tone până în 2030.