Sectorul alimentar joacă un rol esențial în transformarea societății într-una cu un grad mai mare de sustenabilitate, iar tehnologia ajută la acest lucru. De altfel, sectorul alimentar contribuie cu circa 26% la emisiile globale de gaze cu efect de seră, iar fermierii și alte companii active în domeniu se chinuie să găsească soluții pentru a reduce impactul. Una dintre provocările acestora este capacitatea de măsura sustenabilitatea pe întreg lanțul de aprovizionare.

Fondat în 2019 și lansat în 2021 de către Anya Doherty, fostă studentă a universității Cambridge, Foodspteps este o platformă care combină date, tehnologii și știința din spatele sustenabilității alimentare, totul pentru a ajuta companiile să măsoare și să reducă impactul operațiunilor lor.

Astfel, Foodsptes a creat o bază de date de impact în care companiile pot găsi informații despre amprenta de carbon, gradul de poluare, necesarul de apă și de teren al peste 1.000 de ingrediente.

Etichete colorate (de genul celor pe care le găsiți pe electrocasnice, de exemplu, care arată clasa energetică a acestora) indică un rating de la A la E și un cod QR pe care consumatorii îl pot scana pentru a afla informații privind gradul de sustenabilitate al produselor.

La rândul lor, fermierii și companiile din industria alimentară pot încărca pe platforma Foodspteps informații despre produse și pot vedea impactul fiecăruia dintre acestea. Platforma poate fi folosită și pentru a monitoriza țintele de sustenabilitate, pentru a dezvolta noi rețete sau pentru a îmbunătăți meniuri pe baza gradului de sustenabilitate al ingredientelor.

În prezent, startup-ul din Marea Britanie lucrează cu firme din industria alimentară precum Pizza Express, Ask Italian, precum și cu firme de catering sau servicii de livrare de mâncare.

Runda de investiții în Foodsteps a fost condusă de Octopus Ventures, cu participarea Metaplanet, Ascension și Conduit EIS Impact Fund.