Potrivit Reuters, și alți producători japonezi și-au îndreptat atenția către mini-vehicule comerciale electrice, deoarece acestea sunt foarte populare în Japonia și pot fi o soluție eficientă pentru reducerea emisiilor din sectorul transportului.

Dubița oferită în viitor de Honda ar putea avea o autonomie de 200 de kilometri și va avea un preț de pornire de aproximativ 7.200 de dolari.

Vehiculele hibrid sunt una dintre cele mai populare opțiuni în Japonia, iar mașinile complet electrice au reprezentat doar 1% din vânzările totale de vehicule din țară.

Dat fiind faptul că aproximativ 40% dintre vehiculele care circulă pe drumurile din Japonia sunt de dimensiuni foarte reduse, producătorii sunt de părere că aceste vehicule electrice supermini sunt o modalitate foarte bună de popularizare a vehiculelor electrice.

CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, a declarat că „cea mai rapidă modalitate de a populariza vehiculele electrice în Japonia este să acoperim prima dată sectorul comercial, în special în ce privește vehiculele foarte mici, deoarece acestea sunt alegerea principală în această piață.”

Coaliția vehiculelor comerciale a celor de la Toyota a declarat în iulie că va dezvolta vehicule comerciale electrice de dimensiuni reduse cu ajutorul celor de la Daihatsu sau Suzuki.