Potrivit Electrive, producătorul japonez de mașini este în parametri cu producția în serie a acestor baterii, planificată pentru a doua jumătate a acestui deceniu. Linia de producție pilot este foarte asemănătoare cu cea pe care compania o va folosi pentru producția în serie.
„Unitatea de producție a bateriilor de test ocupă o suprafață de 27.400 de metri pătrați și este dotată cu echipamente care permit verificarea procesului de producție, inclusiv cântărirea, amestecul electrodului și asamblarea celulei finale.”
Clădirea a fost complet terminată în vara acestui an, când toate echipamentele au fost montate și verificate de specialiști. Producția primelor module de baterii solide folosite pentru testare va începe din ianuarie 2025.
Scopul acestei linii de producție, spun oficialii Honda, nu este doar eficientizarea procesului de fabricare, dar și determinarea specificațiilor exacte ale viitoarelor baterii. Bateriile solide sunt o tehnologie mai avansată a bateriilor litiu-ion, care folosesc un electrolit solid, iar astfel, sunt mai durabile. Ele se încarcă mai repede, au o densitate mai mare de energie și sunt mai sigure împotriva incendiilor, printre altele, dar sunt și scumpe și greu de fabricat în prezent.
„Bateriile solide sunt o tehnologie inovatoare care vor schimba regulile jocului în sectorul mobilității electrice. Acum că avem motoare electrice performante și eficiente, nu ne rămâne decât să producem baterii durabile pentru a putea facilita electrificarea”, spune Keiji Otsu, Președinte și Director Reprezentativ al Honda R&D.
sursă foto: Honda
Comentezi?