Potrivit ESG Today, mișcarea vine după o investigație făcută de ACM, care a declarat că atât H&M, cât și Decathlon au fost de acord să plătească 400.000, respectiv 500.000 de euro către cauze sustenabile.

Astfel, companiile ar trebui să poată „compensa utilizarea de informații neclare sau insuficiente legate de sustenabilitate.”

Dezinformarea ecologică este o practică aplicată de mai multe companii din lume, printre care se numără și Coca-Cola și Unilever, și implică fie exagerarea afirmațiilor legate de sustenabilitate, fie chiar mințirea cu privire la eforturile de sustenabilitate ale unei firme.

ACM a decis să investigheze mai amănunțit șase companii în baza veniturilor acestora, printre care s-au numărat și H&M și Decathlon, iar autoritatea a descoperit la cele două companii unele dintre cele mai grave încălcări ale comunicării legate de sustenabilitate.

Brandul fashion suedez, de exemplu, folosește etichetele „Conscious” sau „Conscious Choice”, fără a specifica, însă, beneficii relevante pe care le-ar avea produsele respective asupra mediului.

În mod similar, eticheta „Ecodesign” a celor de la Decathlon nu specifică nici ea beneficii pe care le-ar avea produsele respective pentru planetă.

Din acest motiv, cele două companii au fost de acord să socată temporar sistemul de evidențiere al produselor sustenabile, până când vor veni cu alternative care să informeze corespunzător cumpărătorii.

Cateautje Hijmans van den Bergh, membru al consiliului ACM, a declarat: „consumatorii care își doresc să facă alegeri sustenabile trebuie să aibă încredere deplină în afirmațiile pe care companiile le pun pe etichetele produselor sau pe site.”

„Suntem mulțumiți de faptul că cele două companii sunt conștiente de faptul că ar fi trebuit să informeze mai bine clienții despre aspectul legat de sustenabilitate al produselor pe care le comercializează și că vor reevalua noile etichete de sustenabilitate pentru a fi mai informative”, a adăugat ea.

Potrivit ESG Today, oficialii H&M au declarat: „recunoaștem că puteam informa clienții mai bine și mai amplu cu privire la aspectul legat de sustenabilitate al produselor noastre.”

„Facem în prezent schimbări prin care ne dorim să punem la dispoziția clienților informații mai relevante legate de eforturile noastre de sustenabilitate”, au adăugat aceștia.