Decizia de a intra în România, a zecea țară din planul de expansiune al Grupului (Portugalia, Spania, Italia, Grecia, Franța, Polonia, Irlanda, Marea Britanie, Germania) la nivel european pe acest segment, vine ca urmare a conștientizării rolului fundamental pe care soluțiile de generare distribuită (o resursă care permite generarea de energie în apropierea locului de consum) îl vor juca în tranziția energetică a României.

Generarea distribuită a fost unul din segmentele strategice ale Greenvolt Group, încă de la înființare. Contextul geopolitic actual face ca întreaga industrie să își canalizeze eforturile pentru a identifica cele mai bune soluții în ceea ce privește reducere a costului si a volatilității energiei electrice, iar acest lucru va căpăta din ce în ce mai multă importanță în viitor.

"Lansarea Greenvolt Next România reprezintă un pas firesc în dezvoltarea platformei paneuropene de autoconsum a Grupului. Bazându-ne pe experiența pe care Greenvolt o are deja în domeniul eolian și solar în România, identificăm un potențial important în ceea ce privește dezvoltarea sectorului de soluții de energie regenerabilă în această țară, iar obiectivele ambițioase de implementare ne fac să credem că România poate fi în fruntea revoluției energiei descentralizate." a declarat Joao Manso Neto, CEO Greenvolt Group.

„Cunoaștem piața din România foarte bine. Avem în jur de 60 MW proiecte de energie solară deja operaționale, iar alți 24 sunt în prezent în curs de implementare, iar în ce privește energia eoliană, am pregătit 300 MW de capacitate”, a comunicat pentru Green Start-Up CEO-ul companiei.

Acesta a adăugat și faptul că țara trebuie să instaleze mai multă capacitate pentru a-și sprijini industriile aflate în creștere, iar sursele regenerabile, cum ar fi cea solară sau eoliană cuplate cu bateriile, ar putea fi sursele de alimentare ideale pentru acest lucru.

Greenvolt Next România propune un nou mod de generare și consum de energie electrică prin utilizarea panourilor solare contribuind, în același timp, la tranziția energetică prin maximizarea eficienței energetice și grija față de mediul înconjurător. Compania este specializată în proiectarea, construcția, managementul și întreținerea de soluții personalizate pentru sisteme fotovoltaice (acoperișuri, sol, copertine), intervenții de eficiență energetică, stocarea energiei solare și mobilitate electrică.

Centralele electrice nu sunt viitorul

Compania aduce pe piață un model inovator, care va oferi numeroase beneficii utilizatorului final. Prin modelul Power Purchase Agreement (PPA), Greenvolt Next permite companiilor să faciliteze instalarea de panouri fotovoltaice fără a fi necesară o investiție inițială și, în același timp, asigură producția de energie regenerabilă la un cost scăzut și previzibil pentru parteneri.

Conform Country Managerului din România, Filipe Dias, acest lucru funcționează prin semnarea unui Acord de Cumpărare pentru Energie (PPA) pe o perioadă de 15 ani, de exemplu, între Greenvolt și beneficiar, care va plăti o sumă în baza cantității de energie pe care o generează. Astfel, dacă o companie a generat 1 MW de energie într-o lună, aceasta va plăti către Greenvolt o sumă fixă echivalentă cu totalul produs.

După ce perioada contractuală a PPA-ului a expirat, compania respectivă poate continua să folosească panourile solare respective, fără un cost adițional.

Tot el este de părere că energia solară este cea care ar putea aduce cele mai mari beneficii pentru companii, pentru că „este cea mai ieftină formă de energie din lume și cred că energia solară va fi principalul jucător în fiecare țară din lume. Centralele mari nu mai sunt viitorul , nu mai poți ridica o centrală uriașă și să distribui energia către toată țara, costurile sunt prea mari.”

Viziunea Greenvolt este că energia produsă și consumată local reprezintă viitorul, iar panourile solare combinate cu soluții pentru stocarea energiei, cum sunt bateriile, sunt combinația ideală pentru acest obiectiv.

Conceptul comunităților energetice este un altul în care compania crede cu tărie, astfel că în Portugalia există deja proiecte de energie regenerabilă implementate de Greenvolt care nu oferă beneficii energetice doar clădirii pe care sunt instalate, dar și pentru cele vecine.

„Unul dintre spitalele noastre din Lisabona primește energie regenerabilă solară de la un stadion din apropiere și vom încerca să facem posibil același lucru și în România”, explică Filipe.

Tot el ne-a comunicat faptul că o clădire din România deja funcționează după principiul PPA-urilor, fiind vorba despre mall-ul Park Lake din București, care va plăti în următorii 15 ani pentru energia produsă cu ajutorul panourilor la un preț de aproximativ 85 de euro per MW. După aceea, operatorii centrului comercial vor putea continua să utilizeze panourile respective.

Filipe ne-a spus că PPA-urile acoperă și costurile de instalare și pe cele de mentenanță, printre altele, ceea ce înseamnă că beneficiarul nu trebuie să își facă probleme în ce privește operarea.

În următorii trei ani, compania s-a angajat să instaleze 110MW de energie regenerabilă doar pe segmentul de generare distribuită, ceea ce reprezintă o investiție totală de 27 de milioane de euro. În plus, compania își propune să creeze 100 de locuri de muncă, prin acest model inovator.

Grupul Greenvolt a intrat în țară în 2021 prin Greenvolt Power, companie axată pe proiecte eoliene, solare și de stocare a energiei la scară largă. Cu un portofoliu care include 302MW și 75MW în domeniul eolian și, respectiv, solar, și o dezvoltare activă a tehnologiilor bazate pe baterii la nivel global, Greenvolt Power este unul dintre principalii jucători de pe piața europeană, după ce a câștigat licitația de capacitate din Polonia, fiindu-i atribuită o capacitate de 1,2GW pentru șase proiecte de sisteme de stocare a energiei în baterii (BESS).

Amazon, IKEA și Pepsi sunt câteva dintre companiile cu care Greenvolt a derulat deja proiecte de implementare a energiei fără emisii.