Potrivit The Guardian, lui Tomer Shalit i-a venit ideea de a ajuta orașele suedeze să devină mai sustenabile în 2018, atunci când a observat că „erau obiective solide, ambițioase, însă nu exista un plan pentru a ajunge acolo.”

„Erau foarte multe dovezi, însă nicio strategie concretă. Și nimic nu era conectat”, a adăugat el.

Echipa start-up-ului său, care se cheamă ClimateView, a dezvoltat o platformă, ClimateOS, cu scopul de a ajuta orașele din întreaga lume să își dezvolte o strategie climatică și să le ajute pe parcursul tranziției verzi.

„Orașele sunt responsabile pentru mai bine de 70% din emisiile de CO2 la nivel global. Acestea sunt critice pentru acțiunea climatică, însă sunt complexe și foarte interconectate - și le lipseau uneltele necesare planificării și administrării acestei tranziții”, a explicat Shalit.

ClimateOS oferă orașelor o privire de ansamblu asupra activităților care emit cele mai multe emisii de carbon și cum acestea pot fi îmbunătățite din punct de vedere al eficienței, dar și pașii pe care autoritățile îi pot urma pentru a reduce emisiile.

Recent, acest software a fost actualizat pentru a ține cont de consecințele socioeconomice în planificarea urbană a orașelor viitorului, cum ar fi înlocuirea mașinii personale cu transportul în comun sau piste pentru biciclete. Sistemul va informa că acestea din urmă nu doar că reduc nivelul traficului rutier, însă contribuie și la o mai bună sănătate a locuitorilor.

Shalit a explicat faptul că „va arăta, desigur, o reducere a emisiilor. Însă va lua în calcul și celelalte efecte: beneficiile pentru sănătate ale unui aer mai curat, dar și faptul că oamenii fac exerciții fizice mai des și mai regulat.”

Peste 50 de orașe din lume folosesc în prezent serviciile puse la dispoziție de către start-up-ul suedez pentru a îmbunătăți planificarea urbană, inclusiv Madrid, Malmö, Kiel sau Brstol.

În plus, potrivit fondatorului, cu cât mai multe orașe vor folosi acest sistem, cu atât el va deveni și mai util, deoarece acesta implică împărtășirea de know-how și date de la proiecte anterioare, care pot fi aplicate sau adaptate pentru majoritatea orașelor.