În acești ani, echipa Fundației FAN Courier a fost implicată în proiecte ce sprijină educația elevilor din medii defavorizate, contribuind la dezvoltarea educației și a cercetării în domeniile umaniste și sociale, facilitând accesul la energie electrică, servicii medicale gratuite în zonele rurale defavorizate, și recuperând publicații cu valoare istorică.
Impactul transformațional al fundației se reflectă în rezultate concrete:
- Sprijin pentru comunități: 40 de proiecte realizate în parteneriat cu ONG-uri cu misiuni similare.
- Programul de burse „Elev la liceu”: 133 de elevi din medii defavorizate susținuți, 68 dintre ei acum studenți.
- Acces la energie prin tehnologie: 590 de persoane beneficiază de energie electrică datorită sistemelor fotovoltaice instalate în 142 de case din mediul rural.
- Conservarea patrimoniului cultural: 27 de tone de publicații istorice salvate prin proiectul "Memoria Națională".
- Rețea de schimbare socială: 82 de tone de bunuri umanitare distribuite către 23.000 de beneficiari direcți.
”Anul 2024 a marcat un moment semnificativ în istoria Fundației FAN Courier: șapte ani de activitate neîntreruptă în serviciul comunităților din România. Rezultatele activității noastre înseamnă însă mai mult decât cifre seci, înseamnă cazuri reale de transformare și speranță pe care le-am creat împreună. Fundația FAN Courier acționează ca un catalizator al schimbării sociale pozitive, luând în considerare trei piloni de creștere: promovarea educației ca instrument principal de dezvoltare personală și socială, asigurarea echității sociale și a egalității de șanse pentru toate categoriile sociale și susținerea valorilor și expresiei culturale în toate formele sale, contribuind la dezvoltarea unei societăți dinamice și creative”, explică Magda Popescu, director executiv al Fundației FAN Courier.
Din cei 133 de bursieri ai programului "Elev la Liceu", 68 au ajuns la facultate, iar 6 dintre ei vor absolvi în 2025. 8 bursieri s-au remarcat prin participarea la proiecte internaționale de antreprenoriat și leadership pentru tineri pe teritoriul Uniunii Europene.
Prin campania "Lumină pentru România", 530 de persoane - dintre care 240 de copii - au acum acces la electricitate, prin 140 de sisteme fotovoltaice și 21 de branșamente instalate în 96 de localități din 27 de județe. Proiectul "Memoria Națională" a contribuit la salvarea patrimoniului cultural prin igienizarea a 27 de tone de publicații istorice.
În domeniul sănătății, fundația a facilitat accesul la servicii medicale gratuite pentru peste 3.000 de persoane din zone rurale și defavorizate, iar în 2024 a oferit ajutor esențial pentru 36 de persoane aflate în situații sociale critice. În plus, fundația investește în viitorul României prin susținerea proiectelor de cercetare academică în domeniile umaniste și sociale.
În 2024, fundația a facilitat transportul a 82 de tone de bunuri umanitare, venind în sprijinul a 23.000 de beneficiari direcți, și a susținut 40 de organizații în eforturile lor de a aduce schimbări pozitive în comunitățile lor, contribuind la protejarea mediului, la promovarea educației de calitate, la îmbunătățirea accesului la servicii medicale, la oferirea de sprijin social și intervenind prompt în situații de criză.
Înființată în 2017, Fundația FAN Courier a încurajat și a dezvoltat proiecte cu impact în comunitățile locale și care au corespondent în valorile Fundației și ale FAN Courier.
În cei șapte ani de activitate, Fundația FAN Courier s-a concentrat pe implementarea unor programe educaționale strategice, programe comprehensive pentru tinerii din medii defavorizate cărora nu le oferă numai sprijin financiar, ci și mentorat și îndrumare pentru dezvoltare personală, fiind construite parteneriate durabile cu instituții educaționale și organizații comunitare.
”Fundația FAN Courier își propune să dezvolte rețele puternice cu organizații și companii pentru maximizarea impactului social, să implementeze proiecte de responsabilitate socială cu rezultate măsurabile și să faciliteze schimbul de bune practici între parteneri. De asemenea, sprijină inițiativele locale care promovează dezvoltarea comunitară și contribuie la crearea unui ecosistem social robust și sustenabil. În spiritul colaborării și al excelenței în sectorul non-profit, parteneriatul de lungă durată dintre Fundația FAN Courier și Asociația pentru Relații Comunitare (ARC) continuă să aducă plus valoare prin Conferința Națională de Fundraising. An după an, această colaborare contribuie la dezvoltarea ecosistemului organizațiilor non-profit din România”, spune Magda Popescu.
De asemenea, Fundația FAN Courier joacă un rol esențial în seria de evenimente transcontinentale Female Empowerment Summit, organizate între România și Statele Unite. Aceste summit-uri celebrează poveștile impresionante ale femeilor care au depășit provocări majore, contribuind semnificativ la progresul profesional și personal.
”Prin inițiativa noastră, ne propunem să construim comunități solidare, în care femeile să se inspire reciproc și să-și ofere sprijin. Promovăm dialogul global și schimbul de idei inovatoare, elemente fundamentale pentru abordarea provocărilor mondiale și stimularea progresului economic și social. Implicarea Fundației FAN Courier reprezintă un pas important în formarea unei noi generații de lideri și de antreprenori femei, dedicate schimbării și transformării pozitive. Credem cu tărie că egalitatea de șanse este cheia unui viitor sustenabil și prosper pentru toți”, spune Magda Popescu.
Strategia de Sustenabilitate a FAN Courier
FAN Courier își reafirmă angajamentul față de mediu și societate, dezvoltându-se responsabil pentru a reduce cat mai mult impactul ecologic al operațiunilor logistice asupra mediului și de a genera beneficii sustenabile pentru comunitățile în care activează. În acest sens, a dezvoltat o Strategie de Sustenabilitate care reflectă valorile și obiectivele companiei pe termen lung.
Această strategie integrează principii ecologice și sociale în toate aspectele activităților întreprinse, de la transport și logistică, până la crearea unui mediu de lucru motivant și susținerea inițiativelor in comunitate.
Astfel, în 2024, la Brașov, a fost instalat un sistem de panouri fotovoltaice cu o capacitate totală de 740 kW, în urma unei investiții de aproximativ 600.000 de euro. Această infrastructură acoperă circa 60% din necesarul energetic al sediului local și include baterii de stocare. Acest proiect completează investiția de 1,8 milioane de euro din Ștefăneștii de Jos, unde a fost instalat un sistem fotovoltaic cu o capacitate de 2230 kW. Panourile produc energie verde, acoperind aproximativ 30% din consumul intern. Pentru 2025 și anii următori, FAN Courier își propune să continue investițiile strategice în energie regenerabilă, extinzând proiectele atât în București, cât și în alte orașe mari din România, consolidând astfel angajamentul față de sustenabilitate și eficiență energetică.
Privind spre viitor, directorul executiv al Fundației FAN Courier reafirmă angajamentul de a continua și extinde aceste inițiative transformaționale.
”Credem că fiecare pas făcut în direcția educației, echității sociale și dezvoltării culturale contribuie la construirea unei Românii mai puternice și mai unite”, concluzionează Magda Popescu.
Comentezi?