Prin urmărirea celor patru priorități, Brico Dépôt și-a asumat angajamentul de a avea un impact pozitiv în societate și asupra mediului, contribuind la combaterea schimbărilor climatice, facilitând accesul consumatorilor la case mai verzi și mai sănătoase, la prețuri accesibile, devenind o companie incluzivă și sprijinind organizațiile partenere pentru a remedia locuințele din comunitățile vulnerabile.

„Obiectivul Brico Dépôt este să facem casele bune accesibile tuturor, iar acest lucru presupune respectarea angajamentului pe care l-am făcut atât față de comunitate, colegi, clienți, cât și față de mediu. În ultimul an, am înregistrat progrese semnificative în toate cele 4 direcții: am fost alături de comunitate, am investit în protejarea planetei și am facilitat accesul clienților la produse care determină economii semnificative de apă și energie, două dintre resursele vitale”, spune Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România.

Pe parcursul anului 2022/23, Brico Dépôt a semnat Carta Diversității și a mai făcut un pas important în ceea ce privește obiectivul de incluziune socială. Astfel, numărul femeilor în toate funcțiile de management a crescut de la 35% (în anul precedent) la 37%, iar în prezent, 50% dintre colegii cu funcții la nivelul de senior management sunt femei.

În 2022/23, în programul „Digital Evolution”, printr-o investiție de 240.000 euro (dintre care 50% din Fonduri Europene), Brico Dépôt a oferit 5.780 de ore de training pentru 474 de colegi, care au obținut certificare pentru competențe digitale.

În total, Brico Dépôt a investit în peste 37.000 de ore de training și a devenit primul retailer HI (Home Improvement) din România care a obținut certificarea Top Employer.

Responsabilitate față de mediul înconjurător

Brico Dépôt România a redus cu 41% emisiile de carbon pentru domeniile de aplicare 1 și 2 (Protocolul GHG), comparativ cu nivelul de referință din 2016/17 și cu 34% față de anul trecut. În același timp, a fost redus consumul de energie cu 16% față de anul trecut, 87% din electricitatea obținută și folosită provenind din surse regenerabile, urmărind astfel obiectivul de zero emisii de carbon până în 2040.

În portofoliul Brico Dépôt, 80% dintre produse marcă proprie sunt sustenabile, beneficiind de inovație și tehnologie Kingfisher.

În 2022/23, 93% dintre produsele din lemn și hârtie au fost obținute în mod responsabil, provenind din surse certificate FSC, o creștere de la 89% în 2021/22.

Un procent de aproximativ 36% din totalul vânzărilor (29% în anul 2021/22) a fost reprezentat de produse sustenabile, ce îi ajută pe clienți să se bucure de eficiență energetică, scăzând astfel costurile pentru încălzirea locuinței sau cele pentru consumul apei. Acestea contribuie la obiectivul de a pune la dispoziția clienților locuințe ecologice la prețuri accesibile, precum și la protejarea mediului înconjurător.

Unul dintre principalele obiective ale Brico Dépôt îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de locuit în comunitățile vulnerabile. Prin intermediul programelor companiei și ale Fundației BricoDépôt, au fost investiți peste 1 milion de lei, aproape de nouă ori mai mult decât în anul precedent, pentru aproximativ 10.000 de beneficiari direcți și indirecți.

Mai mult, angajații Brico Dépôt au contribuit în comunitate cu 632 de ore de voluntariat, aproximativ de cinci ori mai mult decât în 2021. Contribuțiile au fost dedicate atât familiilor vulnerabile din România, cât și refugiaților din Ucraina.

Nu în ultimul rând, cel puțin de două ori pe an, angajații Brico Dépôt oferă cadouri personalizate pentru copiii din comunitățile vulnerabile.

Grupul Kingfisher a făcut progrese esențiale în anul 2022/23, reducând emisiile de carbon cu peste 50% și contribuind la îmbunătățirea calității vieții a peste 2 milioane de persoane, prin intermediul proiectelor comunitare începute în 2016/17.

"În ultimul an am făcut progrese substanțiale pentru multe dintre obiectivele noastre. Am avut un început foarte bun în ceea ce privește noua noastră misiune de a atinge un nivel de zero emisii operaționale până în 2040, precum și de a reduce în continuare emisiile din domeniul de aplicare numărul 3 (Protocolul GHG), care sunt deosebit de dificil de abordat pentru comercianții cu amănuntul. Avem o mare oportunitate de a ajuta la crearea unor locuințe mai sustenabile prin produsele și serviciile noastre și de a contribui la un viitor mai durabil prin activitatea noastră. Așteptăm cu nerăbdare să facem progrese suplimentare în atingerea obiectivelor noastre în acest an”, a declarat Thierry Garnier, CEO al Kingfisher.