Potrivit BBC, fondatorul a explicat că, în funcție de vânzări, sumele donate ar putea ajunge la 100 de milioane de dolari pe an.

Veniturile estimate ale companiei pentru anul 2022 sunt de 1.5 miliarde USD.

Chouinard a declarat că „în ciuda imensității sale, resursele Pământului nu sunt infinite și este clar că am depășit aceste limite.”

„În loc să extragem resurse din natură pe care să le transformăm apoi în bogății personale, folosim veniturile generate de Patagonia pentru a proteja resursele planetei”, a adăugat el.

Din dorința de a ajuta pe cât posibil mediul, compania de fashion dezvoltă deja produse sustenabile și donează 1% din venituri către activiști.

Fondatorul a luat în calcul și vânzarea sau transformarea Patagonia într-o companie publică, însă nu a vrut să ofere și controlul complet asupra acesteia.

„Chiar și companiile publice cu cele mai bune intenții pot fi presate să aducă beneficii pe termen scurt în schimbul vitalității și responsabilității pe termen lung”, a explicat el.

Patagonia este acum deținută de două entități, una dintre ele fiind Patagonia Purpose Trust, care are o cotă de 2% din companie și este reprezentată de familia Chouinard, care se va ocupa de administrarea propriu-zisă a afacerii.

Organizația caritabilă americană Holdfast Collective, care este „dedicată luptei împotriva crizei de mediu”, va deține 98% din companie.

Fondatorul Patagonia a anunțat faptul că „în fiecare an, banii rămași după reinvestirea în afacere și produse noi vor fi distribuiți pentru lupta cu schimbările climatice.”