Endless Food Co a obținut o finanțare de 1 milion de euro în etapa pre-seed pentru a dezvolta o alternativă la ciocolată, THIC (This Isn’t Chocolate), care încearcă să rezolve problemele de sustenabilitate ale lanțurilor de aprovizionare din industria ciocolatei.
Runda de finanțare a fost condusă de Nordic Foodtech VC, cu participarea EIFO și Rockstart, și va permite companiei să extindă producția, să înființeze o fabrică și să-și mărească echipa, conform EU-Startups.
Ciocolată sustenabilă
THIC, produsul Endless Food Co, este fabricat din resturi de cereale care sunt folosite în producția de bere, care servesc ca o alternativă sustenabilă și rentabilă la ciocolata tradițională.
Spre deosebire de cacao, care se confruntă cu provocări ridicate de aprovizionare din cauza schimbărilor climatice, THIC este poziționat ca o soluție ce reduce dependența de cacao și abordează preocupări de mediu și de etică cu care industria ciocolatei se confruntă.
„Misiunea noastră principală este să oferim o soluție delicioasă, accesibilă pentru industria actuală a ciocolatei și a alimentelor. Sperăm ca, într-o zi, să putem înveli fiecare baton Mars cu soluția noastră alternativă la ciocolată,” spune Maximillian Bogenmann, cofondator și CEO al Endless Food Co.
„Până atunci, parteneriatul cu un retailer precum 7-Eleven ne oferă un prim pas extraordinar spre realizarea viziunii Endless.”
Fondată în 2022 de Maximillian Bogenmann, Christian Bach și Matt Orlando, Endless Food Co valorifică experiența culinară a fondatorilor săi din restaurante precum Noma și The Fat Duck. Abordarea companiei, concentrată pe soluții scalabile de reciclare, evidențiază cum sustenabilitatea și răsfățul pot coexista, oferind o soluție pentru provocările în creștere ale ciocolatei.
Parteneriatul cu 7-Eleven din Danemarca
Endless Food Co a anunțat un parteneriat comercial cu 7-Eleven Danemarca pentru a aduce produsul său pe piață. Colaborarea va include inițial o serie de produse pe bază de THIC, inclusiv un fursec creat alături de TIM’s Cookies, care va fi disponibil în toate cele 180 de locații 7-Eleven din Danemarca până la sfârșitul anului.
„7-Eleven explorează constant noi oportunități și provoacă modul tradițional de a face lucrurile. Suntem încântați să oferim clienților noștri THIC în fursecurile noastre chiar de luna viitoare și, fără să dezvăluim totul, sunt destul de sigur că se pot aștepta la mai multe produse de acest fel în magazinele noastre în viitor,” a declarat Jesper Østergaard, CEO al 7-Eleven Danemarca.
Potrivit Endless Food Co, industria tradițională a ciocolatei este sub presiune, prețurile la cacao crescând de peste două ori în ultimul an din cauza schimbărilor climatice. În plus, sectorul se confruntă cu probleme semnificative de etică și ecologie, inclusiv defrișări, pierderea biodiversității și exploatarea muncii.
THIC oferă o soluție potențială, oferind același gust și textură ca ciocolata tradițională, dar cu emisii de carbon reduse cu până la 80-90%.
Comentezi?