Potrivit Electrive, noua fabrică va recupera materiale importante din baterii uzate, precum litiu, cobalt sau nichel, fără a compromite calitatea acestor materiale pentru utilizarea lor în mașini electrice viitoare. Mercedes-Benz a investit zeci de milioane de euro în această nouă fabrică, care este finanțată și de Ministerul German al Acțiunilor Climatice, pentru că ea reprezintă un punct important de cercetare pentru trei universități germane.
Noua fabrică va putea recicla circa 2.500 de tone de baterii uzate anual, iar materia primă recuperată va fi folosită pentru producția a peste 50.000 de noi baterii. Mercedes își dorește să crească capacitatea de reciclare, dar și să îmbunătățească procesul în viitor.
CEO-ul Mercedes-Benz, Ola Källenius, a declarat că „împreună cu partenerii noștri industriali și în cercetare, transmitem un semnal că Germania și Europa vor contribui la mobilitatea sustenabilă a viitorului.”
Strategia de viitor a celor de la Mercedes-Benz este ca flota de vehicule pentru pasageri a companiei să fie neutră din punct de vedere al emisiilor până în 2039, iar un pilon important în acest sens este implementarea unei cote de 40% materiale reciclate în noile vehicule.
Jörg Burzer, membru al Consiliului Administrativ în cadrul Mercedes-Benz Group AG și responsabil cu managementul producției, calității și lanțului de aprovizionare, adaugă: „tehnologiile inovatoare ne permit să recuperăm materiale importante din bateriile uzate cu un grad ridicat de puritate. Acest lucru transformă bateriile pe care le folosim astăzi într-o sursă importantă de materie primă în viitor. Noua fabrică pentru reciclat baterii întărește poziția pe care Mercedes-Benz o are în industria auto europeană.”
Sursă foto: Mercedes-Benz
Comentezi?