Conform ESG Today, oficialii companiei sunt de părere că vor investi 780 de milioane de euro în viitoarea unitate de producție, care se va afla în municipalitatea Garray. SAF este considerată o soluție optimă pentru reducerea emisiilor din sectorul aviației, cel puțin până ce alte soluții cu potențial mai mare de decarbonizare vor fi disponibile, cum ar fi avioanele pe baterii sau hidrogen.

Uniunea Europeană a adoptat recent o legislație care va cere o cotă de minimum 70% în amestecul de combustibil al aeronavelor până în 2050.

Viitoarea fabrică spaniolă se va folosi de două tehnici pentru a obține combustibilii curați, una dintre ele fiind soluția Gas-to-Liquid, care va converti biometanul provenit de la fermele din apropiere. Cealaltă, numită Power-to-Liquid, va combina dioxidul de carbon biogenic (rezultat din combustie sau din descompunerea controlată a biomasei) cu hidrogenul, iar producția va fi alimentată de energia regenerabilă.

Pentru a sprijini operațiunile cu emisii reduse, administrația se va folosi de un parc solar de 370 MW, de un setup de centrale eoliene de 50 MW și de baterii cu o capacitate de stocare de 100 MWh. Construcția va începe în anul 2026, iar data estimată pentru finalizarea proiectului este 2028.

Oficialii Solarig susțin că proiectul ar putea capta și utiliza 140.000 de tone de CO2, reducând emisiile de CO2 cu până la 170.000 de tone pe an.

Miguel Ángel Calleja, Președintele și CEO-ul Solarig, a declarat că „în urmă cu câteva luni, Solarig a lansat dezvoltarea unei strategii de biometan în Castilla y León, iar în prezent, Solarig anunță un proiect inovator cu o abordare circulară: utilizarea și recuperarea biogazului din agricultură împreună cu sursele regenerabile: apa, vântul și soarele. Combinând aceste resurse locale cu tehnologia de ultimă oră, Solarig se va putea alătura economiei de combustibili fără emisii care se ridică în prezent.”