Aceasta va produce celule de baterii pentru mașini electrice și va fi construită în două etape, cu o investiție inițială de 715 milioane de euro, potrivit electrive.com. Producția ar trebui să înceapă în 12 luni, iar fabrică ar fi capabilă să producă peste 40 de milioane de celule de baterii pe an până în 2025.

Compania nu a stabilit încă locația noii sale fabrici europene. Eurocell spune că se află în discuții cu locații din Marea Britanie, Olanda și Spania. Alegerea finală ar depinde „în mare măsură de obținerea nivelului corect de sprijin și de investiții din partea guvernului central”.

Eurocell spune că noua locație europeană a companiei va duce la crearea a sute de locuri de muncă directe și indirecte și va stimula economia într-un sector strategic, crucial pentru atingerea ambițiilor Europei de a ajunge la emisii nete-zero.

Fondată inițial în Coreea de Sud în 2018, Eurocell își autodenumește bateriile ca fiind "UFC High Power" și "UFC High Energy", UFC însemnând "Ultra-Fast Charging". Eurocell spune că folosește un catod de nichel-mangan și un anod LTO, care este fabricat din titanat de litiu. Acest material este cunoscut pentru a permite rate ridicate de încărcare și descărcare de până la 10C. Un punct slab al acestei tehnologii a fost până acum densitatea energetică relativ scăzută, motiv pentru care bateriile LTO sunt utilizate în electromobilitate, de exemplu în autobuze, unde spațiul de instalare a bateriilor este mai puțin important decât în cazul autoturismelor.

Rămâne de văzut în ce măsură aceste celule de baterii sunt potrivite pentru utilizarea în automobilele electrice. Eurocell ridică, de asemenea, perspectiva utilizării lor în sistemele staționare de stocare a energiei, unde densitatea de energie nu ar fi, probabil, o problemă atât de importantă, dar durata lungă de viață a celulelor ar fi un avantaj.