Electrive spune că una dintre provocările proiectului a fost implementarea unui sistem de baterii cu motor electric care să nu sacrifice performanța de tractare a sistemului, având în vedere constrângerile legate de șasiu.

EPCA a colaborat în acest sens cu o companie specializată în producția de baterii, Xerotech, care a furnizat firmei australiene șase pachete de baterii de 290kWh fiecare, însumând peste 1.7MWh.

Trecerea la electricitate în acest domeniu poate fi benefică pe mai multe căi, de exemplu pentru că acum, puterea camionului a crescut și ea, de la 746 kW la 842 kW, mulțumită noului motor electric, iar cuplul a sărit de la 4.700 Nm la 5.200 Nm. Ce înseamnă asta? Mai multă putere cu emisii zero la nivel local. Oficialii Xerotech susțin, de asemenea, că eficiența camionului a crescut de la 35%, la 95% după implementarea propulsiei electrice.

După modernizarea cu succes a acestui prim model, oficialii EPCA spun că vor să producă în viitor între 50 și 70 astfel de camioane pe an pentru a contribui la o industrie minieră sustenabilă.