Reuters scrie că noile celule ar putea intra în producție anul viitor în statul Washington și ar putea fi implementate pe mașinile electrice destinate consumatorilor până la jumătatea deceniului. Cele două companii responsabile pentru descoperire sunt Group14 Technologies și Sila Nanotechnologies, iar cercetătorii celor două entități sunt concentrați pe descoperirea de noi aplicații pentru siliciu, care poate fi folosit ca un înlocuitor pentru grafit în baterii.

Prima fabrică ce va dezvolta bateriile respective, care aparține de Group14, se va deschide undeva în anul 2024 și va produce anual suficient material cât pentru 200.000 de mașini electrice, iar ulterior, capacitatea poate fi triplată.

Porsche este primul client din industria auto al lui Group14, iar start-up-ul a reușit să atragă în total investiții în valoare de 650 de milioane de dolari.

De cealaltă parte, CEO-ul și co-fondatorul Sila Nanotechnologies, Gene Berdichevsky, a detaliat că start-up-ul plănuiește începerea producției de anozi cu siliciu Titan-Silicon anul viitor.

Primul client din industrie al companiei este Mercedes-Benz, care va implementa noul tip de baterii pe modelul EQG, începând cu anul 2025. Totodată, producătorul de baterii a reușit să atragă, până în prezent, investiții de 900 de milioane de dolari.

Berdichevsky a explicat faptul că ar putea dura până la un deceniu înainte ca siliciul să înlocuiască grafitul ca anod pentru baterii, astfel că implementarea noii tehnologii se va face gradual către producătorii care vor dori să beneficieze de pe urma ei.