Cu ocazia primei ediții a Climate Supplier Event - Parteneri pentru decarbonizare 2030, organizată sub umbrela Climate Change Summit, împreună cu Social Innovation Solutions, s-au reunit marți, 11 iunie, peste 230 de parteneri, furnizori și angajați ai Auchan.

Principalele teme abordate au fost măsurile de decarbonizare la nivel de business, atât a produselor, cât și a operațiunilor, importanța agriculturii regenerative, precum și evoluția strategiei de sustenabilitate prin Planul pentru Climat 2030 elaborat de Auchan.

Pe parcursul evenimentului au fost împărtășite exemple de succes și practici privind reducerea emisiilor de CO2. Au fost discutate principalele provocări pe care partenerii și furnizorii le întâmpină în implementarea măsurilor de decarbonizare, soluțiile ce pot fi adoptate pentru ca un business să devină cât mai sustenabil, precum și mijloace de finanțare pentru decarbonizare.

De asemenea, s-a discutat despre importanța utilizării responsabile a resurselor și a materiilor prime, necesitatea accelerării reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră, în contextul actual de urgență climatică, și a menținerii unei capacități ridicate a randamentelor agricole.

Un alt subiect-cheie al dezbaterilor a fost reprezentant de decarbonizarea produselor alimentare și nealimentare și cum poate fi aceasta realizată. Auchan își propune să ofere produse care fac parte din lanțul de aprovizionare scurt, produse de la furnizori sau producători locali.

De asemenea, Auchan a început de mulți ani un proces accelerat de decarbonizare, atât a operațiunilor din magazine prin reducerea consumului de energie și gaz frigorigen, cât și a produselor. Această strategie amplă a fost elaborată în Planul pentru Climat 2030 ce se concentrează pe mai multe perimetre de acțiune, toate aceste procese țintind la o transformare profundă și sustenabilă a modelului de afaceri.

”Ne propunem să consolidăm și să construim parteneriate puternice comerciale și de decarbonizare cu partenerii cu care împărtășim aceeași viziune privind schimbările climatice și sustenabilitatea. Ne dorim să oferim suportul necesar pentru a parcurge cât mai puțin provocator demersul de decarbonizare a business-urilor lor,” a subliniat Corina Dospinoiu-Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.

Evenimentul a fost format dintr-o serie de sesiuni de prezentări și paneluri de discuții urmărind dezbateri cu privire la de ce, ce anume și cum se poate decarboniza un business și ce presupune o agricultură regenerativă. La acestea au luat parte Codruț Nicolau, Fondator Sustain Future, precum și reprezentanți ai Valvis Holding, Danone, Mars, Bayer, Carbon Expert, Agreena, 4ENVIGO și BRD.

Evenimentul a inclus și o prezentare a proiectului Organifera a Liceului Teoretic „Grigore Moisil” din Tulcea, echipa care a primit un premiu special din partea Auchan în finala concursului de planuri de afaceri „Maratonul pentru Educație Antreprenorială” organizat de CONAF (Confederația Națională pentru Antreprenoriat Feminin). Elevele au avut ocazia să prezinte publicului produsele inovatoare care propun o alternativă naturală la dezvoltarea plantelor, îngrășăminte naturale și soluții bio pentru combaterea dăunătorilor, aducându-și astfel contribuția la dezbaterile despre agricultura regenerativă.

Auchan continuă demersurile de sustenabilitate și încurajează cât mai mulți parteneri la o trecere către decarbonizarea businessului.

Printre proiectele pe care compania le-a desfășurat se numără plantarea a 100.000 de copaci prin proiectul Mobilizatron, realizarea filmului “România neîmblânzită”, primul documentar despre natura României, precum și amenajarea a două unități de suport medical pentru pacienții cu forme noncritice de Covid-19.

În prezent, Auchan are mai multe proiecte active: Zero Risipă (prin care au fost salvate peste 19 milioane de produse și peste 21.907 tone CO2), Programul național de colectare a uleiului uzat (prin care a colectat și reciclat peste un milion de litri de ulei), Programul de Sustenabilitate Personală, precum și multe alte acțiuni menite să ajute mediul înconjurător și societatea.