Potrivit Fast Company, startup-ul reciclează asfaltul vechi în loc să producă unul nou, iar compania folosește un fel de substanță pe bază de plante pentru a lipi rămășițele vechiului asfalt.

Echipamentul lor poate fi folosit și pentru beton, un alt material cu amprentă de carbon ridicată, atât timp cât betonul nu este ranforsat cu oțel.

Haakon Brunell, cofondator la Carbon Crusher a declarat că „facem drumuri care să fie parte a soluției pentru criza climatică, nu parte a problemei, iar pe deasupra, este și un mod mai ieftin și mai durabil de a reabilita șosele.”

Anul trecut, Haakon Brunell și Kristoffer Roil, celălalt fondator al companiei, erau în căutarea unui mod de a reduce semnificativ emisiile și au văzut oportunitatea din sistemul rutier.

Brunell spune că „nu s-a inovat foarte mult în acest segment de pe vremea romanilor.”

carbon crusher

Echipa companiei susține că rețeaua rutieră din lume, lung de aproximativ 65 de milioane de kilometri, emite undeva la 400 de milioane de tone de dioxid de carbon în fiecare an prin construcții și mentenanță.

Procesul companiei de reabilitare a șoselelor a fost testat timp de un deceniu în Norvegia pentru a repara șosele de către al treilea fondator al startup-ului, Hans Arne Flåto.

Echipamentul celor de la Carbon Crusher este capabil de a mărunți asfaltul și pietrele foarte fin, astfel încât nu este nevoie de materiale noi, iar compania susține că lignina poate face drumurile mai durabile.

Startup-ul vrea să-și extindă operațiunile și în afara Norvegiei, în Europa, și lucrează și la dezvoltarea unui software care să le permită detectarea schimbărilor din șosele, pentru ca echipa să poată stabili ce șosele au nevoie de reparații.

Brunell este de părere că drumurile existente deja în lume sunt suficiente și trebuie îngrijite, iar construirea unor noi drumuri înseamnă creșterea emisiilor.

„Lumea nu are nevoie neapărat de drumuri noi, ci de drumuri mai bune”, a concluzionat el.