Euronews.green scrie că, în medie, un camion are o durată de viață estimată de 15-20 de ani, ceea ce înseamnă că pe continent, există modele vechi, ineficiente și poluante care străbat statele cu marfă. Eric Falkgrim, lider în tehnologie pentru design-ul vehiculelor la Scania, a declarat că „explorăm tot felul de opțiuni și considerăm camioanele solare ca fiind o alternativă bună.”

Deși camioanele pe baterii sunt un pas logic, având în vedere direcția în care se îndreaptă producătorii în general, camioanele cu energie solară ar putea fi chiar mai bune, iar Eric spune că „dacă eficiența crește, iar prețul scade, la un moment dat va merita. Asta încercăm să facem.”

Camioanele pentru transport pe distanțe lungi sunt compuse din două părți, capul tractor și semiremorca. Capul tractor poate fi în sine electric, dar dimensiunile sale reduse nu îi permit să aibă baterii de capacitate foarte mare. În schimb, Scania și experții Universității Uppsala au dezvoltat o semiremorcă cu panouri solare, care poate stoca de până la trei ori mai multă energie decât un cap tractor.

Asta înseamnă că aceasta poate fi conectată la un camion hibrid, care poate funcționa pe energie curată atunci când transportă marfă pe distanțe lungi, datorită electricității stocate în spate. Oficialii Scania sugerează că semiremorca poate stoca în jur de 200 kWh de energie electrică.

„În plus, poți avea și încărcare dinamică, dacă soarele este pe cer, și atunci camionul se încarcă în timp ce merge, unul dintre avantajele montării panourilor direct pe camion, în loc să fie pe marginea drumului, conectate la o stație”, adaugă aceștia.

Testele preliminare au demonstrat că utilizarea unui camion hibrid cu semiremorcă solară poate reduce consumul de combustibil cu până la 40% per transport. Există totuși multe lucruri care trebuie rezolvate înainte ca această tehnologie să ajungă pe piață, cum ar fi siguranța și eficiența, însă inginerii vor continua să o dezvolte ca să pregătească totul pentru scalare.