Electrek scrie că cercetătorii au încărcat și descărcat bateria respectivă de 6.000 de ori, mai mult decât orice altă baterie plată din lume, spun aceștia.

Xin Li, profesor asociat în științele materialelor la Universitatea Harvard și autor principal al lucrării, dată publicității în Nature Materials, spune că anodul din metal de litiu este motivul pentru care aceste baterii cu litiu au o capacitate de încărcare-descărcare atât de mare, dar și o viteză de alimentare superioară.

El a declarat că „bateriile cu anod din metal de litiu sunt considerate ca fiind cele mai bune, pentru că ele au o capacitate de zece ori mai mare comparativ cu cele comerciale cu anod de grafit și pot crește drastic distanța pe care poate fi condus un vehicul electric, de exemplu. Cercetările noastre reprezintă un pas important pentru baterii solide industriale și comerciale mai durabile.”

Dendritele reprezintă una dintre cele mai mari provocări când vorbim despre dezvoltarea bateriilor solide, pentru că acestea se pot forma pe suprafața litiului, penetrând electrolitul. Acest proces poate duce la scurtcircuitarea celulei sau chiar la un incendiu.

Cercetătorii din lumea întreagă au încercat să depășească acest obstacol, însă abia acum acest lucru a fost posibil, mulțumită eforturilor echipei lui Xin Li, care a găsit o soluție, sub forma particulelor de siliciu adăugate pe anod.

„În designul nostru, litiul metal îmbracă particulele de silicon, asemănător ciocolatei care vine peste alunele de pădure”, explică Li.

Datorită acestei schimbări de design, nu doar durabilitatea are de câștigat, ci și vitezele de încărcare, care cresc și ele foarte mult. De aceea, bateriile respective pot fi încărcate în 10 minute fără a fi compromisă integritatea acestora.

Folosind o versiune a bateriei respective de dimensiunea unui timbru poștal, celulă despre care experții susțin că este de 10-20 de ori mai mare decât una tip monedă proiectată în general de universități, cercetătorii au testat durabilitatea acesteia.

Astfel, bateria solidă proiectată de inginerii de la Harvard și-a păstrat 80% din capacitate după 6.000 de cicluri de încărcare, o performanță mai bună decât multe alte baterii plate ce se găsesc în prezent pe piață.