Potrivit acestora, schimbarea a fost vizibilă încă din 2022, când vânzările de ambalaje din carton și hârtie au depășit vânzările de ambalaje din plastic pentru prima dată în istoria companiei.

La nivel de grup, a ajuns în anul precedent la peste 5.000 de clienți activi și la o cifră de afaceri de peste 8 milioane euro.

INATECH estimează pentru 2023 o cifră de afaceri de aproximativ 9 milioane euro și vizează pentru acest an încheierea a două parteneriate cu lideri internaționali din industria de packaging.

Aceste colaborări vizează introducerea pe piața din România a unor noi soluții de ambalare, în acord cu tendințele actuale, care îmbunătățesc procesele și optimizează costurile.

Strategia de investiții a companiei în 2023 vizează introducerea de noi soluții de automatizare a proceselor de ambalare.

Totodată, în perioada următoare, compania plănuiește extinderea gamei de ambalaje destinate industriei de comerț online, a categoriei de sisteme automatizate de ambalare, dar mai ales a gamei de ambalaje prietenoase cu mediul.

Compania a integrat încă de la înființare obiective de sustenabilitate prin investițiile de timp și resurse pentru a furniza produse în conformitate cu acreditările ecologice.

În 2023, reciclabilitatea prin colectarea și procesarea deșeurilor nepericuloase din material plastic de la clienții INATECH și transformarea acestora în materie primă continuă să fie unul dintre cele mai importante obiective.

”Ce ne așteaptă în continuare este o perioadă de inovare, în care vom continua să investim în tot ceea ce înseamnă viitorul industriei – sustenabilitate, ambalaje eco-friendly, echipamente inovative și tehnologii inteligente. Avem know-how-ul necesar pentru a le oferi consumatorilor în continuare cele mai bune soluții de ambalare pentru produsele lor”, a declarat Cristian Bădescu, CEO INATECH.

Tendințele din piața ambalajelor

Consumatorii au fost din ce în ce mai interesați de noile soluții de ambalare pentru industria de e-commerce, plecând de la cutiile cu autoformare și autosigilare până la ambalajele premium fabricate din carton dur.

Acest lucru a determinat ca in anul 2022 compania să înregistreze o premieră în istoria sa, fiind primul an în care vânzările de ambalaje din carton și hârtie au surclasat vânzările de materiale din ambalaj plastic.