Sub sloganul ”The Creators of Positive Impact”, Green Sustainability Forum 2024, organizat pe 19 iunie, a fost un eveniment dedicat care ne inspiră să avem un impact pozitiv și să gândim pe termen lung.

Am creat un loc de întâlnire al antreprenorilor, investitorilor, reprezentanților asociațiilor, oamenilor care gândesc soluții și le implementează pentru a dezvolta, pornind de la comunitățile din care fac parte, orașele și și întreaga țară.


Invitații panelului An electrified future: challenges and opportunities au fost:

Roxana Rusu, Manager departament Risc, raportare și sustenabilitate Rombat. Este responsabilă de realizarea și implementarea strategiei de sustenabilitate, gestionând proiectele “green” ale companiei. Este liantul proiectelor net zero din cadrul companiei.

Cristian Nevzoreanu, Director Executiv Afaceri Publice și Comunicare în Renault. Cristian Nevzoreanu și-a început parcursul profesional la Renault, în Franța, în 2000, unde a fost manager de proiecte din sfera R&D, în domeniile industrial, comerț și marketing. Începând cu 1 decembrie 2022, Cristian conduce Direcția de Afaceri Publice și Comunicare care reuneşte activitățile de Afaceri Publice, Comunicare și Responsabilitate Socială ale Renault Group în România.

Adrian Chiru, Head of Lexus. Adrian a ajuns la Toyota România în 2021, după 7 ani petrecuți în Groupe Renault România, unde a condus departamentul de R&D, Product Engineering & Technology. Începând cu anul 2021, Adrian a preluat un portofoliu vast de produse ca Product Manager, respectiv toată gama Lexus, dar și modele Toyota precum C-HR sau Land Cruiser. Totodată, el s-a implicat și în implementarea gamei Lexus Electrified, din care fac parte modele precum Lexus RX, NX sau LBX.

Discuția s-a concentrat pe sustenabilitatea industriei auto, invitații panelului menționând faptul că transformarea acesteia se realizează tot mai mult datorită normelor europene stricte și eforturilor producătorilor de a reduce impactul asupra mediului. Una dintre concluziile celor trei invitați a fost că este nevoie de o colaborare tot mai apropiată între producători, furnizori și autorități pentru a menține competitivitatea și sustenabilitatea industriei auto.

Urmăriți înregistrarea panelului de la Green Start-Up Sustainability Forum & Awards sau citiți mai jos principalele concluzii ale discuției cu experții din domeniul auto pe care i-am avut alături.

Vehicule verzi, costuri de producție mari

  • Cristian de la Renault menționează obiectivul companiei de a atinge neutralitatea de carbon până în 2040 în Europa și integrarea energiei verzi în procesul de producție.
  • El subliniază importanța siguranței autovehiculelor și faptul că legislația europeană impune cerințe stricte care cresc costurile de producție.
  • În România, uzina de la Mioveni utilizează energie verde, deși aceasta implică costuri mai mari.
  • Roxana de la Rombat vorbește despre rolul companiei în sustenabilitatea industriei auto din 2012, când au devenit parte dintr-un grup internațional.
  • Ea subliniază importanța cerințelor venite din partea clienților și că legislația va penaliza întreprinderile dacă nu se conformează cerințelor sustenabile.
  • Adrian de la Toyota discută despre lansarea modelului hibrid Prius în 1997 și continuarea dezvoltării de mașini hibride pentru a reduce anxietatea legată de autonomie și pentru a folosi mai puține resurse.
  • El menționează că mașinile electrice necesită resurse semnificative și că Toyota își concentrează eforturile pe un mix de propulsii pentru a atinge zero emisii.
  • Toyota a vândut peste 20 de milioane de mașini hibrid la nivel mondial și consideră că viitorul este multi-energy, nu doar full electric.

Zero emisii cu ajutorul diferitelor tehnologii

  • Renault și Dacia oferă modele adaptate infrastructurii și culturii locale ale fiecărei țări.
  • Pe termen lung, industria auto se va orienta spre zero emisii prin diverse tehnologii, nu doar electrice.
  • Reglementările europene stricte, cum ar fi normele Euro 7, impun eforturi majore asupra producătorilor auto.
  • Cristian Nevzoreanu adaugă că strategia este complexă și că tranziția la vehicule electrice nu se va realiza pe deplin până în 2035.
  • El subliniază amenzile mari pentru depășirea limitelor de emisii și provocările privind acceptarea tehnologiilor noi de către clienți.
  • Roxana Rusu menționează adaptarea strategiei de sustenabilitate a companiei la cerințele Uniunii Europene și importanța energiei verzi.
  • Ea punctează reciclarea apei și utilizarea materialelor reciclate pentru componentele bateriilor auto, scopul fiind utilizarea 100% a energiei verzi.
  • Rombat utilizează energie verde pentru producția de baterii și reciclează până la 99,9% din materialele folosite.
  • Adrian Chiru discută despre reciclabilitatea autovehiculelor Toyota și Lexus, subliniind că în prezent, acestea sunt reciclabile în proporție de 95%.
  • Toyota utilizează materiale reciclate, precum stofele de la interior realizate din sticle și plase de pescuit reciclate.
  • Toyota și Lexus dezvoltă baterii ultra-performante și noi tehnologii pentru a ajunge la zero emisii până în 2030-2035.
  • Cristian de la Renault subliniază că nu se poate realiza sustenabilitate fără competitivitate. El menționează costurile mari ale energiei verzi în Europa și impactul mașinilor vechi și poluante importate în România.
  • La final, invitații au discutat necesitatea ca jucătorii din industria auto să continue colaborarea cu scopul de a găsi soluții pentru a îmbunătăți competitivitatea și sustenabilitatea industriei.

Green Start-Up Sustainability Forum & Awards 2024 a fost un eveniment realizat cu sprijinul Carrefour și Environ. De asemenea, Community Partners au fost La French Tech Bucharest și British Romanian Chamber of Commerce.