ESG Today scrie că Airbus, Barclays Sustainable Impact Capital și NEOM Investment Fund se numără printre finanțatorii principali care au participat la runda de investiții. ZeroAvia, fondată în 2018, ar putea livra primele motoare electrice cu autonomie de 480 de kilometri pentru aeronave cu 9-12 locuri până în anul 2025, iar un model mai mare, cu autonomie de peste 1.100 de kilometri pentru modele cu 40-80 de locuri ar putea fi disponibil în 2027.

Până în prezent, compania a trecut cu succes mai multe teste de siguranță de la FAA și CAA, două dintre cele mai importante autorități din industria aviației.

Val Miftakhov, Founder & CEO, ZeroAvia, a declarat că „ZeroaVia a avut o creștere rapidă în ultimii ani în Marea Britanie și am lucrat mult pentru a depăși două obiective majore în ce privește ingineria aerospațială pentru a aduce pe piață beneficiile propulsiei fără emisii.”

Oficialii britanici vor să decarbonizeze industria aviatică domestică până în anul 2050, iar până la finalul acestui deceniu, aceștia sunt determinați să ofere sprijin financiar companiilor care pot aduce pe piață soluții ce vor permite doar zboruri interne fără emisii.

În jur de 25% din emisiile totale ale Marii Britanii ar putea veni din sectorul aviatic până în 2050, dacă industria va continua să opereze în modul în care o face în prezent.

Combustibilii sustenabili pentru aeronave (SAF) sunt una dintre alternativele sustenabile pentru a zbura, însă industria mizează mai mult pe hidrogen și baterii ca tehnologii ale viitorului.