ESG Today scrie că oficialii RTA au prezentat mai multe beneficii ale acestor proiecte, printre care reducerea amprentei de carbon cu 10 milioane de tone de emisii, dar și beneficii economice în valoare de aproximativ 900 de milioane de dolari americani, dacă aceste măsuri vor fi implementate cu succes.

Pe lângă transportul public, administrația orașului urmărește clădiri și fabrici net-zero, dar și un sistem de management sustenabil al deșeurilor. Asta înseamnă că taxiurile, autobuzele și chiar limuzinele vor fi electrice, iar clădirile viitoare, dar și cele existente, vor consuma aproape exclusiv energie regenerabilă, folosind foarte puțină electricitate de la rețeaua publică. În ce privește managementul deșeurilor, administrația din Dubai nu vrea să mai trimită deșeuri municipale la gropile de gunoi.

În ce privește planurile detaliate, oficialii au precizat că 10% din flota de autobuze de care dispune orașul în prezent va fi electrică până în 2030, urmând ca până în 2040, 40% din autobuze să fie pe baterii sau hidrogen, iar până la jumătatea secolului, niciunul nu va mai produce emisii. În același timp, 74% din clădiri vor fi echipate cu sisteme de energie solară până în 2030, urmând ca și cele rămase să primească același tratament până în 2045.

În plus, există planuri de a reutiliza și recicla toate deșeurile municipale până în 2030, dar și de a utiliza apă reciclată în proporție de 40% în clădiri și fabrici până în 2050.