Soluția câștigătoare a marii finale și a ediției din acest an BASF Innovation Hub este SpeedPox, un startup care reinventează procesul în care sunt create rășinile epoxidice, o clasă importantă de materiale plastice, făcându-le mai accesibile pentru industriile auto, de sport, de agrement și multe altele. Fondatorii vor folosi premiul în valoare de 5.000 euro, pentru a-și dezvolta în continuare ideea.

Andreas Lier, Managing Director BASF pentru România, Bulgaria și Macedonia de Nord, reamintește că BASF Innovation Hub are loc pentru al treilea an la rând, iar interesul de participare al startup-urilor a fost unul ridicat.

„Anul acesta am primit peste 120 de înscrieri din 11 țări europene, mai mult decât în edițiile precedente. Europa are obiectivul de a deveni primul continent neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Acest lucru înseamnă că guvernul, industria și indivizii trebuie să lucreze împreună, iar startup-urile joacă un rol foarte important în acest context”, declară acesta.

Sebastian Metz, director general al AHK România, adaugă că „la fel ca în fiecare an, au fost multe proiecte bune pe hârtie. Consider că toate aceste tinere companii inovatoare care ne-au trimis planuri și schițe aplicabile, care pot fi implementate la costuri rezonabile, merită tot sprijinul nostru.”

BASF Innovation Hub este o competiție destinată ideilor care se ocupă de soluții de tehnologie curată (Cleantech), circularitate și agricultură sustenabilă (Farm to Fork), care fac parte integrantă din Pactul Verde European. Este organizat pentru 11 țări europene, inclusiv România. Anul acesta s-a desfășurat din mai până în noiembrie și au fost primite peste 120 de înscrieri.

Peelhy este un startup românesc ce își propune să inoveze domeniile agriculturii și siguranței alimentare, oferind producătorilor și distribuitorilor de fructe și legume cu coajă comestibilă o soluție pentru îmbunătățirea produselor lor în beneficiul sănătății consumatorilor.