ESG Today scrie că o parte dintre finanțare, mai exact 460 de milioane de euro, va merge către eforturi de decarbonizare ale operațiunilor din Gijon, Spania. Hidrogenul va înlocui combustibilii fosili pentru a face acest lucru posibil.

Un al proiect demonstrator pentru hidrogen în această industrie va avea loc în Hamburg, Germania, pentru care vor fi alocați 55 de milioane de euro.

Ford și Volvo sunt două dintre companiile care vor să implementeze hidrogenul verde în vehiculele lor viitoare, pentru a-și decarboniza oferta de vehicule.

Am scris despre ambele eforturi ale celor două companii pe Green Start-Up și poți afla mai multe despre acestea aici.

Oficialii ArcelorMittal susțin că firma vrea să ajungă la neutralitate completă a emisiilor până în 2050, iar pentru a face posibil acest lucru, se vor implementa diferite strategii, precum hidrogenul ca sursă de energie, dar și captarea și stocarea carbonului.

În plus, pentru a-i ajuta și pe ceilalți membri ai industriei să își reducă emisiile de carbon, echipa de experți își va împărtăși cunoștințele și cercetările cu diverse companii din domeniu.

Fabrica din Spania va primi furnale electrice în locul celor pe combustibili fosili, iar noile unități vor fi alimentate cu hidrogen regenerabil. De asemenea, ArcelorMittal va folosi oțel reciclat pentru producție, astfel încât să reducă cantitatea de minereuri virgine și să prelungească durata de exploatare a materialelor existente.

Fabrica din Gijon va putea evita circa 70 de milioane de tone de emisii de carbon cu ajutorul hidrogenului regenerabil și a gazului sintetic, în vreme ce proiectul demonstrativ din Hamburg, care va funcționa doar pe hidrogen, va preveni emiterea a peste 700.000 de tone de CO2.

Oficialii UE susțin că aceste proiecte vor ajuta alte operațiuni de tranziție către o economie verde, precum Strategia Europeană pentru Hidrogen și Pactul Verde European.