Potrivit Clean Techinica, targetul de vehicule produse în luna aprilie a producătorului japonez este de 750.000 de vehicule, comparativ cu targetul inițial de 900.000 de mașini.

De vină pentru scăderea producției, spun oficialii companiei, ar fi criza de semiconductori și pandemia de COVID-19.

La începutul acestei luni, producătorul de automobile a spus că vrea să reducă producția domestică de vehicule din această primăvară cu 20% pentru a le ușura munca furnizorilor.

Compania a sugerat că aceste planuri pot fi revizuite mai târziu, iar situația actuală a fost greu de prezis din timp.

Kazunari Kumakura, director în cadrul Toyota, a anunțat o scădere cu 10% a producției pentru lunile mai și iunie, față de 5% cât era estimat la începutul anului 2022. Akio Toyoda, CEO-ul Toyota, a declarat că lunile dintre aprilie și iunie vor fi considerate ca fiind o perioadă mai relaxată.

Toyota deține o fabrică în Rusia și a declarat că a întâmpinat dificultăți logistice după sancțiunile ce au fost impuse ca urmare a invaziei Ucrainei de către armata rusă.

Kumakura a declarat că problemele de producție nu sunt corelate cu situația din Ucraina și că Toyota nu a suferit în niciun fel de pe urma acestei situații, însă Toyota analizează riscurile ce pot apărea pe termen scurt și lung.

Toyota vrea să lanseze mai multe modele de vehicule electrice până în 2030, iar printre aceseta se numără și modelul BZ4X din 2023.