Reuters scrie că, în continuare, cota de vehicule cu propulsie cel puțin parțial electrică este ridicată cel mai probabil datorită subvențiilor puse la dispoziție de guvernele țărilor UE. Astfel, vehiculele complet electrice au o cotă de 13.6% din totalul vânzărilor în luna iulie, comparativ cu cea de sub 10% de anul trecut.

Vehiculele plug-in hibrid, spun experții din domeniu, au reprezentat doar 7.9% din vânzări, în vreme ce mașinile full-hibrid, care nu trebuie încărcate manual, dar au baterii mai mici, au reprezentat una din patru mașini vândute în UE.

Mașinile pe benzină și motorină, care nu sunt electrificate în niciun fel, au avut o cotă de sub 50% din totalul vânzărilor, cele diesel reprezentând puțin peste 14% din vânzări.

Volkswagen este unul dintre câștigătorii de anul acesta până în prezent, astfel că producătorul german a înregistrat o creștere a vânzărilor de 17.9% în luna iulie, în vreme ce BMW și Renault au fost alte două companii care au vândut mai multe mașini, cu 22.5%, respectiv 16.9% mai multe.

Alți producători, cum ar fi Stellantis, au înregistrat pierderi în materie de vânzări, în principiu din cauza problemelor logistice, astfel că nu au reușit să onoreze cererea clienților. Grupul, care include companii precum Fiat, Peugeot sau Citroen, au înregistrat o scădere de 6.1% în ce privește vânzările pentru luna iulie a anului în curs.

La începutul acestui an, am scris despre faptul că vânzările de mașini electrice (BEV) pe principalele piețe europene au crescut în 2022 cu 28% față de anul precedent.