ESG Today scrie că Guidewheel, companie fondată în California, oferă companiilor soluții software pe bază de inteligență artificială pentru a le ajuta să își optimizeze procesele de producție și să consume mai puține resurse. Acest lucru ajută din mai multe puncte de vedere, cum ar fi eficiența, eficiența, dar și reducerea costurilor de producție și a impactului negativ asupra mediului. Soluția, numită „Factory Ops”, folosește senzorii atașați la unitatea de alimentare a fabricii, care furnizează energie către echipamente și mașinării, ceea ce permite analiza în timp real a datelor.

Printre cei mai importanți clienți ai companiei din California se numără General Motors și Johnson & Johnson, iar oficialii Guidewheel spun că investiția de 31 de milioane de dolari va fi folosită pentru a îmbunătăți soluția software pe bază de AI.

Software-ul va primi noi funcții, printre care Scout, o funcție cu AI care detectează avertismentele sistemelor și avariile catastrofale înainte ca acestea să creeze probleme reale sistemelor.

Lauren Dunford, cofondatoarea și CEO-ul Guidewheel, a declarat că „echipamentele din fabrici au o durată de viață de zeci de ani, iar mai multe mașinării nu sunt încă monitorizate de senzori. În trecut, singurele soluții care ofereau posibilitatea de optimizare erau costisitoare și necesitau forță de muncă specializată pentru a fi implementate. Guidewheel contribuie la schimbare și oferă o soluție rapidă și scalabilă ce minimizează întârzierile operaționale ce apar atunci când mașinăriile sunt conectate la rețeaua de senzori, iar prețul acesteia este mai mic prin comparație cu alte servicii de pe piață.”

BlackRock și Temasek au condus runda de finanțare de 31 de milioane de dolari prin fondul lor de investiții Decarbonization Partners, lansat în 2022 și care a ridicat în total 1.4 miliarde de dolari pentru a sprijini cele mai inovatoare soluții climatice.