Potrivit techcrunch, fondatorii startup-ului au văzut o oportunitate în creșterea temperaturilor la nivel global și în creșterea cererii de alimente, așa că au decis să aducă mai multe culturi în sere pentru a garanta o recoltă mai bogată.

Printre investitorii notabili ai proiectului se numără Acre Venture Partners, E14 Fund și Astanor ventures.

Source.ag vrea să folosească banii obținuți pentru dezvoltarea de software cu care speră să creeze sere inteligente, întrucât în viziunea lor, acestea sunt cea mai bună modalitate de a crește recolte, în special în contextul schimbărilor climatice.

Recoltele din sere sunt de până la 15 ori mai bogate și folosesc mult mai puțină apă, spre deosebire de cele crescute folosind agricultura clasică. Fondatorii startup-ului speră să îmbunătățească eficiența serelor prin inteligența artificială pentru a putea obține recolte și mai bogate odată cu creșterea cererii.

Lucas Mann, managing partner la Acre a declarat că „serele sunt o soluție dovedită și viabilă pentru agricultură, însă fără inovație nu vom putea să ținem pasul cu cererea. Credem că Source.ag va juca un rol important în îmbunătățirea producției agricole din sere la nivel global.”

Rien Kamman, co-fondator și CEO al startup-ului Source a detaliat modul în care sistemul va funcționa și va ajuta fermierii.

„Sistemul nostru este compus din două aspecte. Primul este legat de recomandări care iau în calcul stadiul în care se află sera la momentul respectiv. Apoi, software-ul încearcă să prezică factorii cu caracter variabil, precum prețurile pentru resurse sau vremea, pe care le folosește pentru a oferi recomandări concrete fermierului... Al doilea aspect este legat de algoritmul care intră în joc atunci când lucrurile nu merg cum trebuie. Algoritmul colaborează cu sistemele pentru a realiza o strategie și pentru a se asigura că ea este implementată în cel mai eficient mod posibil.”

Source a menționat că sistemul poate ajuta și culturile de plante agățătoare, cum ar fi roșiile, castraveții sau ardeii.

Compania a refuzat să arate imagini cu produsul, întrucât acest lucru, spun reprezentanții, i-ar pune într-un dezavantaj competitiv.