„Continuăm să adăugăm și mai multă valoare clienților noștri și alegeri de specificații prin noile modele”, spune Fredrik Allard, Senior Vice President și Head of E-mobility la Scania.

Introducerea șasiului cu osie dublă pe spate pentru modelele electrice face posibilă implementarea camioanelor de tip betonieră sau a celor cu cârlig pentru ridicarea containerelor, dar și alte aplicații specifice din sectoarele transporturilor sau construcțiilor.

În plus, cele două versiuni de motorizare nepoluante, de 210 sau 240 kW, oferă mai mult decât suficientă putere pentru diversele aplicații pe care le desfășoară de cele mai multe ori municipalitățile. Motorul EM C1-2 este fizic mai mic decât versiunile mai performante, ceea ce oferă oportunitatea unei baterii mai mari sau a diverselor echipamente adiționale, cum ar fi picioarele laterale pentru sprijin.

Acesta reprezintă o soluție ideală pentru camioanele mici și medii și combină greutatea redusă cu puterea ridicată și cutia cu două viteze pentru operare lină.

„Este echivalentul unui motor cu motorină de 9 litri dacă ar fi să facem această comparație”, spune Allard. „Este genul de camion electric ce se potrivește pe o plajă mare de operațiuni, fiind ușor și flexibil, dar și puternic.”

Piața camioanelor electrice se maturizează mai rapid în anumite sectoare decât în altele. Mare parte din acest lucru are legătură cu infrastructura de încărcare sau cu posibilitatea de încărcare mai rapidă.

„De multe ori se crede că încărcarea este mai complicată decât este, de fapt”, adaugă Allard. „Majoritatea clienților se pot descurca fără probleme cu o soluție de alimentare la depou, iar noi le putem oferi sprijinul necesar pentru implementarea ei.”

Camioanele electrice Scania oferă cifre impresionante și pentru partea de baterii. Bateriile implementate pe acestea pot rezista pe distanțe de până la 1.3 milioane de kilometri cu o capacitate crescută. Iar amprenta lor de carbon este de aproximativ o treime, comparativ cu restul industriei, fiindcă sunt produse în nordul Suediei cu energie regenerabilă.

Scania a ales baterii prismatice litiu-ion asamblate în pachete de 416 sau 624 kWh cu o capacitate netă de 83% din total.