În perioada 1-8 septembrie 2023, peste 300 de voluntari și participanți au contribuit la colectarea a 4,3 tone de deșeuri, dintre care 3 tone de plastic.
Reducerea consumului de plastic reprezintă o direcție strategică în care Lidl România investește constant, ca parte din angajamentul său pentru protejarea mediului. Astfel, pe lângă măsurile care vizează reducerea cantității de plastic din operațiunile de business, retailerul contribuie activ la colectarea deșeurilor de plastic din mediul înconjurător și la prevenirea poluării cu acestea.
În cadrul inițiativei România Limpede, retailerul i-a avut alături pe partenerii săi de tradiție, Mai Mult Verde, ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) și WWF România, care au organizat o serie de acțiuni cu rolul de a contribui la un impact pozitiv, pe termen lung, pentru bunăstarea naturii.
Astfel, cu ajutorul Mai Mult Verde, au fost organizate acțiuni de ecologizare în 7 orașe riverane Dunării: Drobeta-Turnu Severin, Turnu Măgurele, Oltenița, Călărași, Cernavodă, Brăila, Galați.
La aceste acțiuni au luat parte 210 voluntari, care au reușit să strângă peste 3,5 tone de deșeuri, dintre care 2,4 tone de plastic. De asemenea, ediția de anul acesta a adus și o noutate la nivel de metodă de colectare a plasticului, prin 2 acțiuni de caiagizare, un mix între plimbările cu caiacul și colectarea deșeurilor plutitoare.
25 de voluntari au vâslit pentru un mediu mai curat la Giurgiu și Oltenița și au colectat 175 kg de deșeuri, dintre care 120 kg de plastic. Tot cu sprijinul Mai Mult Verde, au avut loc 3 proiecții de filme tematice, la Turnu Măgurele, ca o modalitate alternativă de conștientizare a importanței protejării mediului.
În Mahmudia, pe malul drept al brațului Sfântul Gheorghe, WWF România a organizat o acțiune de ecologizare-maraton, unde 20 de voluntari au adunat 600 kg de deșeuri, dintre care 540 kg de plastic. Ediția de anul acesta a propus și o instalație fizică, amplasată pe faleza din Mahmudia, prin care turiștii și localnicii au putut experimenta sunete, imagini și senzații tactile, pentru a înțelege mai bine ce înseamnă prezența plasticului în apă și natură. Experiența imersivă și-a propus să aducă în prim-plan consecințele pe care plasticul le are asupra mediilor acvatice și să-i motiveze pe participanți să acționeze pentru a-l elimina din natură.
Programul România Limpede, derulat între 1-8 septembrie 2023 și care a ajuns la cea de-a doua ediție, răspunde obiectivului asumat de Lidl România pentru reducerea consumului de plastic prin organizarea de acțiuni de ecologizare, educare și prevenție asupra poluării cu plastic, menite să inspire comunitatea în misiunea de a menține un mediu curat.
În cele două ediții ale programului au fost colectate în total peste 12,6 tone de deșeuri, dintre care 8,4 tone de plastic.
Comentezi?