Potrivit Reuters, guvernul britanic a cerut deja autorităților de reglementare a energiei nucleare să înceapă procesul de aprobare în martie, după finanțarea proiectului celor de la Rolls-Royce cu 546 de milioane de dolari în noiembrie, anul trecut.

Dacă este aprobat, acesta ar fi primul reactor de tip SMR din țară.

Responsabilii politici speră ca noul reactor SMR să poată reduce emisiile de dioxid de carbon și să reducă, în același timp, și dependența față de combustibilii fosili.

Paul Stein a declarat că „procesul (n. red. de aprobare) început deja și este posibil să fie gata până la jumătatea lui 2024. Încercăm să lucrăm cu guvernul britanic și cu alți parteneri pentru a plasa comenzile, astfel încât să putem furniza electricitate către rețeaua publică până în 2029.”

Fiecare unitate SMR cu o capacitate de 470 de megawați costă în jur de 2.3 miliarde de dolari și va fi construită pe o suprafață de aproximativ 4 hectare.

Comparativ cu reactoarele tradiționale, unitățile SMR sunt mai ieftine și pot fi construite mai rapid, iar un alt avantaj al acestor construcții este acela că pot fi transportate pe nave sau cu avioane.

Pentru că sunt modulare, SMR-urile pot fi transportate în containere din fabrică și pot fi instalate ușor și rapid în orice locație propusă.