În ultimele 12 luni, două treimi (66%) din hainele vândute în Primark au fost fabricate din materiale reciclate sau provenite din surse durabile.

3% dintre hainele vândute de Primark în ultimele 12 luni au fost circulare, ceea ce înseamnă că au îndeplinit criteriile stabilite în Standardul Primark pentru produse circulare, inclusiv articolele din colecția Rita Ora și din gama Disney „The Lion King”.

Contrar percepției că hainele sustenabile costă mai mult, Primark a lansat anul acesta Durability Framework, un ghid care cuprinde angajamente și bune practici privind prelungirea duratei de viață a hainelor.

Emisiile Primark au scăzut cu 21% în 2024

În ciuda accentului pus de UE pe durabilitatea produselor, alături de costul mai ridicat al vieții și impactul deșeurilor textile asupra mediului, în prezent nu există un standard industrial sau legal convenit pentru durabilitatea fizică. Bazat pe cercetările realizate de organizația non-guvernamentală de mediu Hubbub și de Școala de Design a Universității din Leeds (UOL), ghidul Durability Framework al Primark este conceput pentru a stabili un standard pentru modul în care retailerii de modă pot ajuta consumatorii să se bucure mai mult timp de hainele lor.

Reducerea emisiilor de carbon în lanțul său valoric în ultimele 12 luni este o realizare cheie pentru Primark, care și-a stabilit ambiția de a înjumătăți emisiile de carbon de-a lungul lanțului său valoric până în 2030. Emisiile Primark Scop 1 și 2 (bazate pe piață) s-au redus cu 21% în 2024, comparativ cu 2023, și au fost cu 52% mai mici decât nivelul de referință din 2019.

Această reducere a fost obținută prin măsuri de eficiență energetică în magazinele sale și prin achiziționarea de energie electrică regenerabilă și cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Primark a înregistrat o scădere de 1,9% a emisiilor totale de carbon de-a lungul lanțului său valoric față de anul de referință 2019 și o scădere de 11,6% față de anul trecut.

Retailerul se așteaptă ca această reducere să fluctueze pe termen scurt, pe măsură ce compania se extinde.

Deoarece bumbacul este cea mai utilizată fibră în îmbrăcămintea Primark, dezvoltarea Proiectului Primark Cotton (anterior cunoscut sub numele Primark Sustainable Cotton Programme) și instruirea cultivatorilor de bumbac în practici agricole regenerative este un obiectiv pe termen lung al companiei. Aproximativ 3.000 de fermieri au beneficiat de un proiect pilot în India, Bangladesh și Pakistan în acest an.

Ei au fost instruiți cum să folosească alternative biologice la pesticidele chimice și cum să înființeze culturi de acoperire care protejează solul și creează noi surse de venituri. Primark a dezvoltat un plan până în 2030 pentru a stimula adoptarea în continuare a agriculturii regenerative în cadrul proiectului Primark Cotton.

Oameni

  • Primark a semnat un acord obligatoriu din punct de vedere juridic cu sindicatul global IndustriALL pentru a sprijini negocierile colective pentru lucrătorii din sectorul de îmbrăcăminte și încălțăminte din Cambodgia, o etapă cheie pe calea către stabilirea primului contract colectiv de muncă din țară și industrie, care este susținut direct de branduri.
  • Primark colaborează cu 36 de parteneri externi pentru a sprijini lucrătorii din lanțul său de aprovizionare în cadrul a 21 de programe, care promovează reziliența financiară, protecția împotriva violenței de gen, hărțuirii și problemelor de sănătate mintală.
  • Programul de dezvoltare a competențelor Sudokkho al Primark a împlinit 10 ani de la lansare și se desfășoară în 28 de fabrici din Bangladesh.

Produse

  • Ateliere de reparații gratuite care asigură o viață mai lungă a hainelor: În ultimii trei ani, Primark a desfășurat 393 de ateliere de reparații gratuite în Franța, Italia, Olanda, Marea Britanie și Irlanda, oferind 7.157 de locuri gratuite clienților și angajaților săi.
  • Anul acesta, 57% din hainele din bumbac vândute la Primark au conținut bumbac organic, reciclat sau provenit din Proiectul Primark Cotton.
  • Combaterea deșeurilor textile prin parteneriatul cu WRAP: Primark explorează modalități inovatoare de a oferi hainelor o viață mai lungă prin inițiative precum sistemul de donații de textile și alte metode care încurajează modele de afaceri circulare. Parteneriatul retailerului cu Circular Textiles Foundation (Fundația pentru Textile Circulare) a contribuit la dezvoltarea cursurilor în design circular pentru a oferi instruire la nivel de „expert” în design și proiectare, pe categorii specifice. Până în prezent, 529 de colegi (80% dintre cei eligibili) au finalizat instruirea de bază.

Planetă

  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în cadrul lanțului său de aprovizionare: Primark continuă să investească în echipa sa și în programele de eficientizare adresate fabricilor furnizorilor, cu scopul de a sprijini reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin formare, perfecționare profesională și inițiative de economisire a energiei. De asemenea, a lansat un nou criteriu de performanță care solicită celor mai importanți 100 de furnizori să stabilească obiective de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră la nivelurile unu și doi ale lanțului lor de aprovizionare.
  • Alternative de combustibil verde: Prin parteneriatul său cu Maersk, Primark a început să introducă alternative de combustibili verzi, cum ar fi biocombustibilul, în procesul de livrare a produselor, înregistrând anual cu aproximativ 40% mai puține emisii de gaze cu efect de seră decât combustibilul tradițional.
  • Eliminarea materialelor plastice de unică folosință (SUP) până în 2027: Anul acesta, Primark a stabilit un nivel de referință pentru toate ambalajele sale pentru a-și urmări progresul către acest angajament. Ambalajele produselor sunt unul dintre principalii factori generatori ai deșeurilor non-îmbrăcăminte, iar umerașele reprezintă două treimi din volumele SUP din cadrul Primark. Pentru a aborda acest lucru, Primark a început să introducă umerașe durabile, fabricate din minimum 90% polipropilenă reciclată certificată, înlocuirea completă fiind estimată pentru 2027.

Implicarea colegilor, incluziunea și impactul asupra comunității

  • Evenimentul "Primark Connect": În luna ianuarie, retailerul a reunit peste 1.700 de colegi din întreaga lume pentru un eveniment de două zile în care au fost prezentate viziunea, strategia și modul în care sustenabilitatea și etica sunt esențiale pentru viitorul afacerii.
  • Primark accesibil: Primark a lansat prima sa colecție de lenjerie intimă adaptivă și a anunțat un parteneriat cu designerul Victoria Jenkins, susținătoare a persoanelor cu dizabilități, pentru a introduce mai multe piese de îmbrăcăminte adaptivă pentru cei cu mobilitate redusă. De asemenea, a lansat noi angajamente pentru a-și face magazinele un mediu mai accesibil pentru clienți și colegi. Pentru a sprijini realizarea acestui lucru, Primark a încheiat un parteneriat cu organizația specializată în accesibilitate AccessAble pentru magazinele din Irlanda și din Marea Britanie, precum și pentru sediile sale centrale și depozitul Islip.
  • Impact asupra comunității: Anul acesta, pentru prima dată, Primark va dona fonduri organizațiilor caritabile din fiecare piață în care operează după ce a început să susțină activități caritabile pentru programe de amploare, cum ar fi campania de conștientizare a cancerului de sân.