“Rezultatele foarte bune înregistrate de Raiffeisen Bank în 2022 ne dovedesc că suntem pregătiți să ne continuăm dezvoltarea, indiferent care va fi contextul economic pe care îl vom parcurge în anii următori. Cred cu tărie că dacă angajații băncii se simt bine și sunt multumiți, noi ca organizație putem oferi clienților cea mai bună expertiză financiară și soluții digitale de top. De aceea am integrat filozofia <people come first>, în activitatea noastră de zi cu zi, cu rezultate vizibile în indicatorii măsurați: satisfacția angajaților a crescut de la 76% în 2021 la 80% în 2022, iar NPS (Net Promoter Score) a înregistrat o creștere semnificativă, de la 71% la 80%. Anul 2022 s-a încheiat cu rezultate financiare bune, cu o rată de adecvare a capitalului mult peste minimum impus de BNR și cu o poziție de lichiditate solidă. ” a spus Zdenek Romanek, președinte&CEO Raiffeisen Bank.

Raiffeisen Bank avea peste 4900 de angajați la sfârșitul anului 2022, cu 300 mai mulți decât în anul precedent. Această creștere provine în special din aria IT sau din zone legate direct de nevoile clienților - Call-Center, Centrul Operațional Brașov.

Raiffeisen Bank finanțează economia românească

Soldul de credite al Raiffeisen Bank a crescut puternic, cu 22%, în 2022 față de anul precedent, ca rezultat al intensificării activității de creditare pentru toate segmentele de clienți.

Pentru clienții corporații banca a înregistrat un avans considerabil pe întreg parcursul anului 2022, soldul de credite s-a consolidat cu 44%, an la an.

Contextul economic dominat de inflație ridicată a condus la un necesar mai mare de capital circulant pentru companiile din România.

Soldul de credite IMM a crescut cu 17% în 2022 față de 2021, o contribuție notabilă fiind adusă și de schemele de garantare guvernamentale, în special programul IMM Invest.

Astfel, în 2022 Raiffeisen Bank a acordat în cadrul programelor IMM Invest 2.333 de credite pentru peste 2.000 clienți din domenii de activitate foarte diverse, cu valoare aprobată de 592 milioane de euro.

Parteneriat responsabil cu clienții persoane fizice

Un trend ascendent a fost înregistrat în 2022 și pentru stocul de credite aferent persoanelor fizice, care a avansat cu 7%, cu o contribuție echilibrată atât a creditelor de nevoi personale cât și a celor ipotecare.

Totodată, banca continuă să promoveze produse prin care încurajează sustentabilitatatea și creditarea responsabilă.

Creditele din categoria Green Mortgage (clădiri clasa energetică A) au ajuns să reprezinte peste 50% din volumul creditelor imobiliare acordate de bancă.

Raiffeisen Bank a încheiat anul 2022 cu o creștere a numărului de clienți activi digital. Aproximativ 1.250.000 de clienți persoane fizice utilizează lunar aplicațiile de mobile/internet banking. În medie, un client se loghează de aproximativ 22 de ori într-o

Capitalizare și lichiditate solidă a băncii în 2022

Rata de adecvare a capitalului se situează la peste 21%, mult peste nivelul minim solicitat de BNR (17%).

Creditele neperformante s-au menținut la niveluri scăzute (1,75 %), iar poziția de lichiditate (indicatorul de acoperire a necesarului de lichiditate, LCR) s-a situat la un nivel confortabil (174%) mult peste cerințele minime regulatorii (100%).

În plus, prin cele patru emisiuni de obligațiuni eligibile MREL, plasate în 2022, în valoare de 1,7 miliarde de lei, banca și-a consolidat suplimentar rata fondurilor proprii și a pasivelor eligibile la peste 32%, peste cerințele regulatorii aplicabile la 1 ianuarie 2023 (27.48%). Toate acestea crează premisele pentru creșterea finanțărilor sustenabile oferite de Raiffeisen Bank clienților săi.

De asemenea, prin formatul verde și sustenabil al obligațiunilor emise de bancă, instituția și-a propus să contribuie la tranziția României către o economie durabilă, susținând reducerea decalajelor regionale și consolidând competitivitatea și reziliența IMM-urilor.